kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۲۰۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲

تجمع گسترده در سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به فسادهای نتانیاهو



دست کم 20 هزار نفر از ساکنان سرزمین‌های ‌اشغالی در «تل آویو» گردهم آمدند و علیه فسادهای بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی، تظاهرات کردند.
خبرگزاری قدس به نقل از المیادین نوشت: بنابر اعلام منابع صهیونیستی شنبه شب دست‌کم 20 هزار اسرائیلی در تل‌آویو مقابل خانه «آویخای مندلبلیت» مشاور حقوقی دولتی تظاهرات کردند و شعارهایی درباره لزوم تسریع در روند تحقیقات از نتانیاهو سر دادند و از کندی رسیدگی به پرونده فساد مالی وی انتقاد کردند. این تظاهرات بزرگترین تظاهرات ضد نتانیاهو طی ماه‌های اخیر بود.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر درگیر پرونده‌های فساد بوده و با اتهاماتی در زمینه سوء‌استفاده از منصب خود مواجه است.
منابع صهیونیستی علت حضور گسترده اسرائیلی‌ها در تظاهرات این هفته در تل‌آویو را طرح پیش‌نویس قانونی جدید در کنست عنوان کردند که بر اساس آن انتشار نتایج تحقیقات و بازجویی‌ها از نتانیاهو برای افکار عمومی ممنوع می‌شود. تحلیلگران سیاسی معتقدند طرح پیش‌نویس این قانون در راستای حمایت از نتانیاهو و جلوگیری از تحقیقات و بازجویی از وی است. دو هفته پیش پلیس رژیم صهیونیستی برای ششمین بار از ابتدای سال جاری از نتانیاهو بازجویی کرد که این بازجویی چند ساعت طول کشید
. تحقیقات پلیس از نتانیاهو از ژانویه 2017 به علت متهم بودن وی به فساد در دو پرونده موسوم به 1000 و 2000 آغاز شده است. پرونده 1000 مربوط به سوءاستفاده نتانیاهو از روابط با تجار و بازرگانان اسرائیلی و خارجی است و پرونده 2000 به تلاش برای رسیدن به توافق با مدیرمسئول روزنامه «یدیعوت آحارونوت» جهت انتشار اخبار مثبت از کارنامه کابینه وی مرتبط می‌شود.