kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۱۲۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱

تشییع پیکر مطهر 3 شهید مدافع حرم و دفاع مقدس در تهران

مراسم تشییع پیکر مطهر دو شهید مدافع حرم و یک شهید دوران دفاع مقدس با حضور باشکوه مردم تهران برگزار شد.


به گزارش تسنیم، مراسم تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم نوید صفری از مقابل مسجد امام سیدالساجدین ( ع) در خیابان استخر واقع در تهرانپارس برگزار شد.
پیکر مطهر شهید صفری که پیش از این بنا بر وصیت شهید در آستان ثامن‌الحجج(ع) در مشهد مقدس طواف داده شده بود، پس از تشییع بر روی دستان مردم تهران، در قطعه 53 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) و در جوار شهید مدافع حرم رسول خلیلی به خاک سپرده شد.
شهید صفری که به تازگی ازدواج کرده بود، متولد 1365 و یکی از پاسداران مستشار در سوریه و از دوستان و همرزمان نزدیک شهیدان مدافع حرم سعید علیزاده و رسول خلیلی بود که بعد از مدت‌ها حضور در مناطق مختلف سوریه برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) در 18 آبان ماه امسال به فیض شهادت رسید.
تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم فاطمیون در شهرری
همچنین پیکر مطهر شهید مدافع حرم سید مهدی موسوی از میدان شهید خالقی واقع در صالح‌آباد شرقی تشییع شد.شهید موسوی از شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون بود که در سن 24 سالگی در منطقه بوکمال سوریه توسط گروه‌های تروریستی و تکفیری به درجه شهادت نائل شد.پیکر این شهید پس از تشییع پرشور توسط مردم برای خاکسپاری به قطعه 50 بهشت زهرا(س) منتقل و در جوار مزار همرزمان شهیدش آرام گرفت.
رجعت پیکر شهید دفاع مقدس پس از 35 سال
پیکر مطهر شهید علیرضا نوروزی از شهدای دوران دفاع مقدس که پس از 35 سال در جریان تفحص کمیته جستجوی مفقودین شناسایی شده بود، طی مراسمی باشکوه در منطقه مهرآباد جنوبی تشییع شد.شهید نوروزی متولد 1340 بود که در جریان عملیات رمضان در سال 1360 به فیض شهادت نائل آمد. پیکر این شهید پس از تشییع در قطعه 50 گلزار شهدای تهران به خاک سپرده شد.