kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۰۸۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰

جشن بزرگ موشکی در میدان پیونگ‌یانگ


 
 
 مردم کره شمالی پس از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک دوربردی که می‌گویند، قادر به هدف قرار دادن سراسر آمریکاست، به خیابان‌ها آمده و به جشن و پایکوبی پرداختند.
رسانه‌های کره شمالی روز شنبه اقدام به انتشار تصاویر جشن و پایکوبی مردم و نظامیان این کشور، پس از آخرین آزمایش موشکی این کشور کردند. طبق گزارش‌های متعددی که در این باره منتشر شده، کره ‌شمالی همچنین تصاویری از آتش‌‌بازی‌ها و رقص در میادین را به نمایش گذاشته است.
خبرگزاری فرانسه در این باره نوشته،‌ «هزاران تن از سربازان و مردم حاضر در میدان کیم ایل سونگ که با تصاویر بزرگی از رهبران پیشین کره‌شمالی تزیین شده بود،  به آتش‌ بازی و رقص مشغول شدند... در یکی از پارچه‌نوشته‌ها، با اشاره به پرتاب‌های موشکی اخیر این کشور آمده است، ما قلبا پرتاب موفقیت‌آمیز موشک هواسونگ-۱۵ را که قدرت و اقتدار چوسان (کره‌ شمالی) را به کل جهان نشان داد، جشن می‌گیریم.» کره ‌شمالی چهارشنبه گذشته با موفقیت یک موشک بالستیک جدید قاره‌پیما را آزمایش کرد و کیم جونگ اون، رهبر کره‌ شمالی اعلام کرد کشورش اکنون به یک کشور کاملا هسته‌ای تبدیل شده است. به گفته مقامات کره شمالی، این موشک قادر است تمام خاک آمریکا را هدف قرار دهد.
کیم جونگ طبق روال گذشته شخصا در این شادی‌ها حضور نداشت اما حضور شخصیت‌های مهم ارتش، حزب حاکم و مقام‌های دولتی در این گردهمایی که روز جمعه برگزار شد بسیار پررنگ بود.