kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۰۸۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
پیام سیدحسن نصرالله به سعد حریری

چه ظالم باشی چه مظلوم از تو حمایت خواهم کرد


یک مسئول عالی‌رتبه جنبش حزب‌الله لبنان اخیرا پیام سید حسن نصرالله به سعد حریری را به وی منتقل کرده که نصرالله در آن خطاب به نخست‌وزیر این کشور نوشته: «از شما چه ظالم باشید و چه مظلوم حمایت می‌کنم.»
منابع خبری دیروز از ارسال پیام کتبی سید حسن نصرالله به «سعد حریری» خبر داده و نوشته‌اند، «یک مسئول عالی‌رتبه در حزب‌الله لبنان اخیرا بعد از بازگشت حریری از ریاض با او دیدار کرده و پیام سید حسن نصرالله را  برای او برده است.
 سید حسن نصرالله در این نامه تأکید کرده که حزب‌الله با حریری برای تقویت ثبات لبنان و حفظ دولت و حفظ جان حریری و ممانعت از فتنه همکاری از او حمایت خواهد کرد.»
آن‌طور که خبرگزاری ایسنا نوشته، نصرالله به حریری اطمینان داده که حزب‌الله در تمامی پرونده‌های مورد اختلاف با او به هماهنگی خواهد رسید. شیخ علی دعموش، نایب‌رئیس ‌شورای اجرایی حزب‌الله لبنان نیز گفته:«می‌خواهیم سعد حریری، نخست‌وزیر این کشور باقی بماند و این دولت بدون هیچ‌گونه تغییری، به فعالیت‌های خود ادامه دهد.»
شیخ دعموش در خطبه‌های نماز جمعه نیز اظهار داشته که، «برخی رژیم‌های نادان گمان می‌کردند می‌توانند با پول، همه را فریب دهند و کشور‌های مختلف نسبت به جنایت‌های آنان سکوت اختیار کنند. آنها فراموش کردند که فقط افراد ضعیف، مزدوران و وجدان‌های خفته را می‌توان با پول خرید، اما جوانمردان و وجدان‌های بیدار را حتی نمی‌توان با همه ثروت‌های دنیا خرید.
 این کشور‌ها تلاش کردند با خریدن نظامیان و افسران سوری، آنها را از ارتش این کشور جدا کنند، اما در این راه شکست خوردند.
 آنها تلاش کردند برخی مقامات و مسئولان را با پول بخرند و در این راه نیز ناکام ماندند... اتفاقاتی که چند هفته گذشته در لبنان روی داد، دلیل محکمی بر جهل و نادانی برخی کشور‌های حاشیه خلیج ‌فارس است. مقامات سعودی از ساختار دقیق سیاسی لبنان آگاه نیستند و روش ذلت‌باری که ولیعهد سعودی در قبال لبنان، پیش گرفت موجب ایجاد شکاف در روابط سیاسی سعودی و لبنان شد و در عمق جان مردم لبنان، زخم‌هایی به جا گذاشت که درمان آنها آسان نیست.»
در همین رابطه بهیه حریری خواهر سعد حریری نیز اخیرا گفته بود، تدبیر سید حسن نصرالله و دیگر رهبران لبنان توطئه عربستان در خصوص استعفای حریری را ناکام گذاشت و این استعفای اجباری تنها بر روی کاغذ باقی ماند.
میشل عون: فتنه تمام شد
با موضع‌گیری‌های اخیر حریری و تمایل او برای ماندن در پست نخست‌وزیری، میشل عون رئیس‌جمهور لبنان نیز رسما از پایان بحران نخست‌وزیری در این کشور خبر داد. وی در دیدار با نخست‌وزیر ایتالیا تاکید کرد که بحران ایجاد شده ناشی از اعلام ناگهانی استعفای حریری پایان یافته و این کشور به علاج و شفای نهایی نزدیک شده است.
 در همین خصوص، «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر پیشین لبنان نیز روز گذشته در جریان یک سخنرانی در طرابلس اعلام کرد، فضای متشنجی که بر اثر استعفای حریری در لبنان به وجود آمده، تمام شده است و لبنان رو به ثبات حرکت می‌کند.