kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۸۶۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹
نوه نلسون ماندلا در سرزمین‌های اشغالی:

اسرائیل بدترین رژیم آپارتاید است هرگز با مقامات این رژیم دست نخواهم داد


نوه «نسلون ماندلا» سکوت جهانیان در برابر جنایات
رژیم صهیونیستی را شرم‌آور دانست و گفت که اسرائیل بدترین رژیم «آپارتاید» (جدایی ‌نژادی) است.
«زولیولیل ماندلا ماندلا» نوه «نلسون ماندلا» رهبر جنبش
 ضد آپارتاید در آفریقای جنوبی و رئیس‌جمهور سابق این کشور، که به فلسطین اشغالی سفر کرده، اظهار داشت، فلسطینی‌ها بدترین نوع آپارتاید را تجربه می‌کنند. وی گفت، اسرائیل بدترین رژیم آپارتاید است و سکوت جهانیان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، شرم‌آور است.
ماندلا ماندلا که حامی جنبش تحریم اسرائیل است، اکنون در فلسطین اشغالی (کرانه غربی) حضور دارد. وی تأکید کرد با مقامات فلسطینی دیدار خواهد کرد و گفت‌وگویی با صهیونیست‌ها نخواهد داشت.
به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، ماندلا طی نشست خبری مشترک با «رامی الحمدالله» نخست‌وزیر دولت وحدت ملی فلسطین گفت: شهرک‌هایی که من در کرانه باختری دیدم، یادآور چیزی است که ما در آفریقای جنوبی از آن رنج کشیده‌ایم. ما نیز به وسیله شهرک‌های بسیاری، محاصره شده بودیم و اجازه نداشتیم آزادانه از مکانی به مکان دیگر برویم. به گزارش فارس، ماندلا خواستار تداوم حمایت از جنبش تحریم اسرائیل و قطع روابط آفریقای جنوبی با این رژیم شد. وی همچنین، طی مصاحبه‌ای با «رویال نیوز اینگلیش» گفت: چیزی که ما در آفریقای جنوبی تجربه کردیم، (تنها) بخشی از زجری است که فلسطینیان تجربه می‌کنند... فلسطینیان از سرزمین‌هایشان رانده می‌شوند و این نقض فاحش حقوق بشر است.
نوه رهبر جنبش ضد نژادپرستی آفریقای جنوبی همچنین اضافه کرد: اینکه جهانیان نشسته و نظاره‌گر جنایات رژیم آپارتاید اسرائیل هستند، بی‌آبرویی و رسوایی کامل است.
طی یکی دو دهه اخیر که رسانه‌ها از حالت یک طرفه بودن، خارج شده‌اند و پای رسانه‌هایی مثل اینترنت و ماهواره، به میان آمده، انحصار خبری غرب در ارتباط با رژیم صهیونیستی، شکسته شد و همین مسئله، افکار عمومی جوامع اروپایی و آمریکایی را متحول کرده است. این تأثیرپذیری افکار عمومی از رسانه‌های مستقل، در جنگ 51 روزه رژیم اسرائیل علیه مردم بی‌دفاع نوار غزه در سال 2014 به اوج خود رسیده و همه با چشمان خود می‌دیدند که جنگنده‌های صهیونیستی چگونه بمب‌های مخرب چند تنی را روی زنان و کودکان بی‌دفاع غزه می‌ریخته‌اند.
این موج بیداری غرب باعث شد که بسیاری از نهادهای غیردولتی و مردم‌نهاد غربی، کالاهای اسرائیلی را تحریم کنند. علاوه بر آن، دانشگاه‌های بیش از 30 کشور جهان نیز همکاری علمی و آکادمیک با رژیم صهیونیستی را قطع کرده‌اند.
در این میان و در حالی که همه آزادگان جهان و ملت‌های غربی نسبت به اسرائیل و جنایاتش، ابراز انزجار می‌کنند و می‌خواهند این انزجار خود را به شکلی بروز بدهند، وقتی کشتی‌گیری نمی‌خواهد به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، مقابل نماینده رژیم صهیونیستی بایستد و از این طریق، انزجار خود را نسبت به کشتار زنان و کودکان توسط اسرائیل نشان می‌دهد، مورد لعن و طعن مطبوعات داخلی در کشورمان قرار می‌گیرد؛ این مطبوعات به جای اینکه پهلوان‌منشی یک قهرمان واقعی ایرانی را بستایند و به او احسن و بارک‌الله بگویند، ننگ پادویی اسرائیل را بر خود هموار کرده و با کمال بی‌وجدانی، رفتار جوانمردانه ورزشکار کشورمان را تخطئه و قربانی منافع سیاسی خود می‌کنند.