kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۸۶۰
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹

ابراز نگرانی کشورهای متجاوز به یمن از اوضاع وخیم حاکم بر این کشور!

وزرای خارجه و نمایندگان کشورهای همدست عربستان در تجاوز و جنگ علیه یمن، طی نشستی در لندن، اوضاع مردم یمن را وخیم اعلام کردند!


وزرای خارجه کشورهای انگلیس، امارات، عربستان، عمان به همراه فرستادگان آمریکا و سازمان ملل طی نشستی در لندن، اوضاع مردم یمن را وخیم اعلام کردند و البته، همزمان با آن، از رژیم آل‌سعود نیز در جنگ یمن حمایت کردند و گفتند که عربستان حق دفاع از خود را دارد!
شرکت‌کنندگان در این اجلاس برای توجیه اقدامات عربستان، چیزهایی را در مورد شلیک موشک اخیر ارتش یمن به ریاض و حضور انصارالله در یمن، سرهم کردند و به عنوان خروجی اجلاس، در بیانیه پایانی درج کردند، تا مثلا به زعم خود، افکار عمومی را گول بزنند و حمایت خود را از عربستان توجیه کنند.
اما در ارتباط با اینکه ملت یمن در شرایط وخیم و فاجعه‌باری بسر می‌برد، چیز بیشتری غیر از این یک جمله، نگفتند.
واقعیت این است که یمنی‌ها اکنون به خاطر سه سال بمباران مداوم، در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند و حتی با انواع و اقسام بیمار‌ی‌های واگیر و غیرواگیر، دست و پنجه نرم می‌کنند و بسیاری از کودکان و نوزادان یمنی به خاطر کمبود دارو و مواد غذایی، جان خود را از دست می‌دهند.
اما، وحشت و نگرانی انگلیس، آمریکا، امارات و عربستان، در خطر بودن جان یمنی‌ها نیست؛ آنها از این می‌ترسند که پیامدهای نسل‌کشی در یمن، گریبانشان را بگیرد.
همین چند روز قبل خبر رسید که پرونده جنایات امارات در یمن، به دادگاه لاهه رفت. در انگلیس و آمریکا نیز روزی نیست که مردم و نهادهای غیردولتی علیه حمایت‌های تسلیحاتی این دو کشور از رژیم آل‌سعود، تظاهرات نکنند.
اکنون به برکت رسانه‌های مستقل، همه می‌دانند که در یمن چه جنایاتی رخ داده و چه خطرهایی کل جامعه یمن را به خاطر جنگ تحمیلی ائتلاف عربستان، تهدید می‌کند.
بنابراین، اگر بگوئیم «قاتلان مردم یمن در نشست لندن، برای مردم یمن اشک تمساح ریختند»، عین واقعیت را گفته‌ایم. آمریکا و انگلیس به همراه چند کشور غربی دیگر، به عربستان و امارات سلاح های مرگبار و حتی ممنوعه می‌دهند و جنگنده‌های دو رژیم «آل‌سعود» و «آل نهیان» هم این بمب‌ها و موشک‌ها را روی مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن می‌ریزند، و این جنایت شنیع و غیرانسانی همچنان ادامه دارد.