kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۸۴۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۴
رئيس شورای روابط خارجی آمریکا:

سیاست‌های آمریکا در منطقه مردم ایران را متحدتر کرده است

رئیس‌شورای روابط خارجی آمریکا تأکید کرده است که سیاست‌های ضدایرانی آمریکا و عربستان به جای کاهش نفوذ روبه‌افزایش ایران در منطقه، مردم ایران را بیش از پیش حول یک سیاست ملی‌گرایانه متحد کرده است.


«ریچارد هاس» رئیس‌شورای روابط خارجی آمریکا در پیامی که در توئیتر منتشر کرد با‌اشاره به گزارش اخیر روزنامه «نیویورک تایمز»، تأکید کرد، سیاست‌های ضدایرانی آمریکا و عربستان به جای کاهش نفوذ روبه‌افزایش ایران در منطقه، مردم ایران را بیش از پیش حول یک سیاست ملی‌گرایانه متحد می‌کند.
بنا بر گزارش روزنامه «نیویورک‌تایمز»، این روزها، سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروهای سپاه قدس ایران و «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران به عنوان نماد ایران سنجیده و منطقی به عنوان محبوب‌ترین چهره‌ها در ایران شناخته می‌شوند.
نیویورک تایمز در ادامه نوشته است: «به نظر می‌رسد که سیاست‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا و آل‌سعود کمک کرده تا این دیدگاه که نمی‌توان به آمریکا و عربستان اعتماد کرد، در میان مردم ایران رواج بیشتری پیدا کند.»
در ادامه این گزارش آمده است: «افزایش فشار آمریکا بر ایران و همچنین افزایش تهدیدات عربستان سعودی جوی را ایجاد کرده که مردم ایران را حول یک سیاست ملی‌گرایانه مقابل ریاض و واشنگتن قرار داده است.»
در این رابطه تازه‌ترین اقدام ضدایرانی آمریکا را می‌توان نام برد که در سخنرانی ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نمود پیدا کرد. او در سخنرانی خود که به منظور اعلام خط مشی این کشور در قبال برجام ایراد می‌شد مواردی را مطرح کرد که باعث شد همه ایرانیان از طیف‌های مختلف علیه او موضع‌گیری کنند.
ترامپ برای خوشایند آل‌سعود از عبارت مجعولی برای نام بردن از «خلیج‌فارس» استفاده کرد که واکنش گسترده‌ای را در پی داشت. ضمن آنکه سیاست‌های کاخ سفید و آل‌سعود در گسترش و حمایت از گروه‌های تروریستی-تکفیری به اتحاد ایرانیان حول محور مقاومت در منطقه انجامید.
این اقدام تا آنجا پیش رفت که سردار «قاسم سلیمانی» به یک قهرمان ملی نزد همه ایرانیان بدل شد که مورد ستایش همه اقشار قرار گرفت. باید اضافه کرد که سردار سلیمانی نه تنها در میان ایرانیان که امروزه در میان مردم عراق، سوریه، لبنان، بحرین، یمن و... شخصیتی مورد احترام و ستایش است تا آنجا که حتی دشمنان او نیز گاه‌گاه زبان به ستایش او باز کرده‌اند.