kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۷۸۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱

تهدید به ترور از تریبون رسمی! تل‌آویو: به دنبال ترور سیدحسن نصرالله هستیم



رژیم صهیونیستی جزو معدود رژیم‌هایی است که هیچ ابایی ندارد، از تریبون‌های رسمی تروریست بودنش را اعلام کند. این بار رئیس‌ستاد خبری ارتش اسرائیل علنا اعلام کرده: «به دنبال ترور سید حسن نصرالله هستیم.»(!)
این بار نوبت «رونن مانلیس»، رئیس‌ستاد خبری ارتش رژیم صهیونیستی بود که، تروریست بودن دولت اسرائیل را از تریبون‌های رسمی اعلام کند، آن هم یک روز پس از اینکه، «موشه یعلون»، وزیر جنگ سابق این رژیم از تریبون رسمی پارلمان گفت افتخار می‌کند، بیشترین عرب و فلسطینی در دوران ریاست وی بر ارتش اسرائیل کشته شده‌اند!
دیروز منابع مختلف خبری نوشتند که «رونن مانلیس» گفته، «سید حسن نصرالله» رهبر جنبش حزب‌الله لبنان، «هدف ترور در هرگونه نبرد آتی خواهد بود.» آن‌طور که خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «هاآرتص» نوشته، مانلیس طی یک نشست خبری این موضع را گرفته و اعلام کرده: «ارتش اسرائیل مشغول اجرای جنگ روانی علیه حزب‌الله هست.»
وی در پاسخ به سؤالی درباره نحوه این جنگ روانی هم این گونه پاسخ داده که : «در جنگ آینده تصویر واضحی از پیروزی وجود نخواهد داشت اما قطعا نصرالله هدف ترور قرار خواهد گرفت.»
پیش از این نیز بارها دبیرکل حزب‌الله لبنان از تریبون‌های رسمی اسرائیل مورد تهدید قرار گرفته بود. اخیرا «گادی آیزنکوت» رئیس‌ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی چنین اظهاراتی را به زبان رانده بود اما هاآرتص این اظهارات مانلیس را فتنه‌انگیزی و تحریک حزب‌الله آن هم در زمان تنش اسرائیل با سوریه و لبنان توصیف کرده است.
فتنه حریری
سعد حریری اما در مصاحبه تلویزیونی جدید خود با شبکه «سی نیوز» فرانسه، بار دیگر ایران و حزب‌الله لبنان را به دخالت در امور کشورهای منطقه متهم و مدعی شده حزب‌الله باید در درگیری‌های منطقه‌ای موضع بی‌طرفی نشان دهد و در مسائل خارجی دخالت نکند وگرنه دوباره استعفا خواهد داد!
وی که دو فرزندش هنوز در گرو سعودی‌هاست، همچنین مدعی شده که ایران و حزب‌الله توازن سیاسی که وی مسئول آن است را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند و حزب‌الله نمی‌تواند کشور را اداره کند و نیروی حزب‌الله در سلاح‌هایی نهفته است که ایران به آن می‌دهد. حریری این را هم اضافه کرده که دوست ندارد استعفا دهد.
گفتنی است، سعد حریری نخست‌وزیر لبنان روز شنبه (۱۳ آبان‌ماه) در حالی که در عربستان سعودی بود، تحت فشار مقامات سعودی از سمتش استعفا داد، اما در نتیجه فشار افکار عمومی و رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی لبنان، ۱۸ روز پس از استعفای مشکوک و بحث‌برانگیزش به لبنان بازگشت و استعفای خود را پس گرفت.
حریری که نشان داده هنوز تحت این فشارها قرار دارد چرا که دو فرزندش در عربستان در گروگان به سر می‌برند هنوز نیز مواضعی به نفع عربستان اتخاذ می‌کند که از نظر کارشناسان سیاسی، با توجه به شرایطی که گرفتارش شده، زیاد هم عجیب نیست!