kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۷۸۱
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱

ژنرال چینی از شرم افشای فساد مالی خود را حلق‌آویز کرد


سرویس خارجی ـ
ژنرال ارشد چینی پس از اینکه فاش شد با افراد بد نامی در ارتباط بوده و احتمالا رشوه‌هایی هم بین وی و آن افراد رد و بدل شده، خود را دار زد!
مبارزه با فساد در چین تعارف بردار نیست. تاکنون چیزی نزدیک به یک میلیون و 300 هزار نفر از مقامات چین به اتهام فساد دستگیر شده‌اند که با توجه به جمعیت 80 میلیونی حزب حاکم چین، این رقم چیز عجیبی نیست. بسیاری از مقامات ارشد سیاسی، نظامی و اقتصادی چین نیز طی سال‌های گذشته در جریان این مبارزه از کار برکنار و بعضا حتی اعدام شده‌اند. مسئول جدید مبارزه با اختلاس حزب حاکم چین نیز اخیرا ضمن تاکید بر تمرکز حزب حاکم بر از بین بردن فساد در این کشور گفته بود، چین باید در مبارزه بر علیه فساد خود پیروز شود وگرنه با محو شدن به دست تاریخ روبرو خواهد شد. رئیس‌جمهور چین نیز بارها هشدار داده که فساد در کشورش آن‌قدر جدی است که می‌تواند منجر به پایان حاکمیت حزب کمونیست در چین شود.
دیروز اما خبر رسید، یک ژنرال ارشد چینی پس از آغاز تحقیقاتی پیرامون فساد در ارتش این کشور از شرم برملا شدن پرونده فسادش خودکشی کرده است. بر اساس این گزارش در جریان آخرین اقدامات برای مبارزه با فساد که برخی نهادهای ارتش چین را نیز مختل کرده است، «ژانگ یانگ»، از اعضای سابق کمیته نظامی مرکزی چین به خاطر ارتباط با برخی ژنرال‌های بدنام چینی تحت بررسی‌های ضد فساد قرار گرفت.در این بررسی‌ها مشخص شد که ژانگ یانگ با نقض شدید اصول سازمانی ارتش چین، متهم به دریافت و پرداخت رشوه و همچنین جمع‌آوری دارایی‌های غیرشفاف است.طبق این گزارش ژانگ یانگ، مدیر دپارتمان اقدامات سیاسی وزارت دفاع چین بود و هرچند از مدت‌ها قبل تحت بررسی‌های قضایی قرار داشت، ولی دولت چین این مسئله را اعلام نکرده بود و وی از ترس برملا شدن این پرونده خود را در خانه‌اش به دار کشیده است!