kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۷۸۰
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱
با فریاد «جان‌ها فدایت» صورت گرفت

هجوم مردم بحرین به سمت خانه شیخ عیسی قاسم


مردم خشمگین بحرین پس از شنیدن خبر «وضعیت بسیار وخیم» جسمی شیخ عیسی قاسم و تلاش آل خلیفه برای کشتن تدریجی وی، به سمت خانه ایشان هجوم برده و با نیروهای امنیتی به شدت درگیر شده‌اند. این راهپیمایی و تجمع با شعار «جان‌ها فدایت» در حال برگزاری است.
بحرینی‌ها در پاسخ به ندای علما و در حمایت از مرجعیت در تظاهراتی به عنوان «جان‌ها فدایت» خشم خود را از محاصره نظامی بیت شیخ عیسی قاسم و ممانعت از پیگیری روند درمانی ایشان توسط نظام آل خلیفه ابراز کردند. روز دوشنبه بود که برخی منابع خبری اعلام کردند، وضعیت جسمی شیخ عیسی قاسم به شدت وخیم است طوری که وی ، تقریبا نیمی از وزن خود را از دست داده است.
علمای بحرین همان روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند سلامت رهبر نهضت اسلامی بحرین در خطر است و سکوت در برابر آل‌خلیفه نیز جایز نیست.
در گزارش خبرگزاری صداوسیما در این باره آمده: «تظاهرکنندگان بحرینی در پاسخ به فراخوان علمای بحرین با وجود تدابیر شدید امنیتی به سوی خیابان منتهی به منزل شیخ عیسی قاسم حرکت کردند و در خیابان‌های نزدیک به منزل شیخ عیسی قاسم با نیروهای امنیتی درگیر شدند.»
منابع بحرینی می‌گویند، به دلیل شرایط بد حاکم بر رهبرشان، وی علاوه بر از دست دادن وزن به خونریزی معده نیز دچار شده است. به گفته پزشک معالج وی، با توجه به اقامت اجباری، معالجه شیخ عیسی قاسم امکان‌پذیر نیست و ایشان به انجام چند عمل جراحی و کادر پزشکی متخصص نیاز دارند. خانواده وی نیز اعلام کرده‌اند که به مداوای طرف‌های غیر قابل اعتماد اطمینان ندارند و خواستار حضور یک کادر پزشکی بین‌المللی برای معالجه او هستند. برخی منابع پزشکی هم گفته‌اند، آل‌خلیفه گویا به دنبال کشتن تدریجی شیخ عیسی قاسم است.
واکنش عفو بین‌الملل
در همین رابطه، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار پیامی اعلام کرد مسئولان بحرین باید فورا امکان دسترسی شیخ عیسی قاسم را به خدمات درمانی فراهم کنند. رئیس انجمن حقوق بشر بحرین نیز از وضع سلامت شیخ عیسی قاسم ابراز نگرانی کرده و گفته: «تشخیص پزشکی حاکی از آن است که شیخ عیسی قاسم در وضع جسمانی سالم قرار ندارد و رژیم آل خلیفه وضع سلامت ایشان را به بازی گرفته است... همه می‌دانند که محاصره نظامی بیت ایشان، وضع او را به اینجا کشانده است. در طول 500 روز محاصره نظامی، دائما گوشزد کردیم که از آغازین روز محاصره، پزشکان شیخ عیسی قاسم نتوانسته‌اند به منزل وی وارد شوند و سلامت ایشان را بررسی و پیگیری کنند.»