kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۷۷۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱

انفجار مهیب تل‌آویو را لرزاند



شهر ساحلی«یافا» نزدیک تل‌آویو دوشنبه شب شاهد وقوع انفجاری مهیب بود که بنا بر اعلام پلیس این رژیم، موجب فرو ریختن یک ساختمان، تخریب ده‌ها خودرو و کشته شدن دست‌کم 4 صهیونیست شده است. بر اثر وقوع این انفجار که «عمدی» و «مجرمانه» نامیده شده، 12صهیونیست هم زخمی شده‌اند.
روز گذشته خبر رسید به دنبال وقوع انفجاری شدید در شهر ساحلی «یافا»، نزدیک تل‌آویو یک ساختمان به طور کامل ویران شد. پس از این خبر، گزارش‌های ضد و نقیضی درخصوص شمار تلفات این انفجار و آتش‌سوزی حاصل از آن منتشر شد ولی شاهدان عینی اعلام کرده‌اند، همان لحظات اولیه شاهد بیرون کشیدن 4 جسد بودند و زخمی‌های زیادی هم به بیمارستان منتقل شده‌اند. سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی می‌گوید، تحقیقات درباره علت وقوع این «انفجار بزرگ» ادامه دارد و این که «ممکن است این حادثه عمدی و مجرمانه باشد.»
صدا و سیما هم در این باره به نقل از آسوشیتدپرس اعلام کرده، احتمال دارد این انفجار بر اثر اتصالی برق و نشت گاز هم بوده باشد و تحقیقات در این باره ادامه دارد.
برخی منابع نزدیک به فلسطین اما درباره این حادثه اینگونه موضع گرفته‌اند که، رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر بارها مقرهای مقاومت در غزه را مورد هدف قرار داده و احتمال دارد این حادثه واکنشی به تجاوزات اخیر این رژیم باشد. گفتنی است مقاومت فلسطین بارها در قلب تل‌آویو عملیات استشهادی انجام داده و شمار زیادی از صهیونیست‌ها را به هلاکت رسانده‌اند، از همین روی، خبر وقوع چنین حوادثی در این سرزمین اشغال شده، همواره مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.