kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۶۶۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹

جیغ بنفش نتانیاهو پس از شکست داعش؛ سوریه را بمباران می‌کنیم


سرویس خارجی-
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به تحولات معکوس در سوریه به نفع مقاومت و از نفس افتادن تروریست‌های دست‌پرورده خود، سوریه را علنا تهدید به بمباران کرد.
سوریه با پشت سرگذاشتن جنگ خانمانسوز داخلی و با برجای گذاشتن بیش از 400 هزار کشته، به جایی نرسید که آمریکا و رژیم اسرائیل در سال 2011 برنامه‌ریزی کرده بودند، و در عوض، این رژیم اکنون تحت محاصره نیروهای کاملا مجرب قرار گرفته و حلقه محاصره‌اش هرروز تنگ‌تر می‌شود. علاوه بر آن، اکنون دولت، ملت و ارتش سوریه مقصر اصلی مصیبت‌های شش‌ساله خود را اسرائیل می‌دانند و منتظر هستند که شیپور جنگ از هر طرفی دمیده شود، تا پیشروی بی‌امان خود را تا قلب تل‌آویو آغاز کنند.
در چنین شرایطی که برای اسرائیل غیرقابل تحمل است و سران صهیونیست دائم کابوس مرگ را بالای سرخود می‌بینند، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌‌وزیر اسرائیل، «بشار اسد» را تهدید به بمباران سوریه کرده است؛ به گزارش تسنیم، تلویزیون رژیم صهیونیستی عصر یکشنبه گزارش داد که اسرائیل سوریه را تهدید به بمباران کرد. براساس این گزارش، نتانیاهو گفت، اگر بشار اسد با ایجاد پایگاه‌های نظامی ایران، موافقت کند، اسرائیل سوریه را بمباران می‌کند. این در حالی است که به گفته کارشناسان، اصولا نیازی به حضور ایران در سوریه نیست، چرا که سوریه و عراق به تنهایی و به کمک حزب‌الله و حماس، می‌توانند خیلی راحت اسرائیل را از نقشه جغرافیا محو کنند. ایران نیز در این میان، یک عقبه استراتژیک قابل اتکاء برای رزمندگان عرب و اسلامی خواهد بود.
طبق گزارش فوق، نخست‌وزیر اسرائیل پیام خود را از طریق یک طرف سوم، به بشار اسد رسانده است.
جالب است که نتانیاهو در بخشی از این پیام، به بشاراسد یادآور می‌شود که اسرائیل به سیاست عدم مداخله خود در بحران سوریه، پایان خواهد داد! تل‌آویو طی این مدت نه تنها از تروریست‌ها حمایت کرده، بلکه بارها خاک سوریه را بمباران و گلوله‌باران کرده است.
به هر حال، طی یک سال اخیر و در پی شکست‌های بزرگ تروریست‌ها در استان‌های  مختلف سوریه، از جمله حلب، حمص و دیرالزور، صهیونیست‌ها تلاش‌های عبث و بیهوده‌ای را برای تغییر شرایط سوریه، تجربه کرده‌اند. به عنوان مثال، همکاری اسرائیل و داعش در شرق سوریه، گسترده بوده است؛ به طوری که پس از تسلط ارتش سوریه و نیروهای مقاومت بر شهر «بوکمال»، اسناد زیادی درباره همکاری اسرائیل و داعش به دست نیروهای ارتش سوریه افتاده است. علاوه بر رژیم صهیونیستی، آمریکا نیز طی این مدت، حمایت‌های خود از تروریست‌ها در شرق سوریه را بسیار گسترده کرده بود.
به هر حال، آمریکا و رژیم صهیونیستی چه بخواهند و چه نخواهند، باید واقعیت حضور نیروهای رزم‌دیده مقاومت را در سراسر مرزهای رژیم صهیونیستی بپذیرند.
ادامه پاکسازی مناطق از تروریست‌ها
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دو ارتش لبنان و سوریه عملیات خود را در منطقه کوهستانی «قلمون غربی» ادامه می‌دهند. در حال حاضر، حدود سه روز از آغاز این عملیات جدید می‌گذرد و طی این سه روز، بیش از 100 کیلومترمربع از این منطقه، پاکسازی شد و باقی‌مانده عناصر داعش نیز در محاصره هستند. در شرق دمشق نیز نیروهای ارتش سوریه و مقاومت عملیات گسترده‌ای را علیه تروریست‌ها در «غوطه‌شرقی» آغاز کرده‌اند. در این عملیات، نیروهای دولتی قصد دارند برای همیشه به حضور تروریست‌ها در منطقه مذکور پایان دهند. در ارتباط با شمار تلفات تروریست‌ها، خبری نرسیده است.
سایر رویدادها
* «حواس عکید» نماینده شورای ملی کردهای سوریه، از عربستان خواست سهم نمایندگی کردهای سوریه در هیئت مخالفان سوری را افزایش دهد. سعودی‌ها طی روزهای اخیر برای بازسازی سازمان مخالفان دمشق، به تکاپو افتاده‌اند.
* رئیس‌جمهور ترکیه با همتای فرانسوی خود و پادشاه عربستان، درباره تحولات سوریه، تلفنی گفت‌وگو کرد.
* «بکر بوزداغ» معاون نخست‌وزیر ترکیه گفت، اگر آمریکا به وعده خود در مورد توقف حمایت تسلیحاتی از کردهای سوریه عمل نکند، در واقع جهان را فریب داده است.