kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۶۱۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
یونیسف:

آل‌سعود 23 هزار نوزاد یمنی را در سال 2016 به کام مرگ برده است



صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد، جنایت عربستان علیه مردم بی‌گناه یمن طی سال2016، مرگ 23 هزار نوزاد را در این کشور رقم زده است. حملات وحشیانه عربستان به یمن تاکنون بیش از 15 هزار غیرنظامی را به شهادت رسانده است.
اما پیامدهای این حمله که به صورت بیماری و گرسنگی خود را نشان داده، نیز کشته شدن یمنی‌های زیادی را باعث شده است. صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) روز جمعه در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت کودکان یمن، اعلام کرد که در سال 2016 حدود 23 هزار نوزاد در این کشور کشته شدند. سازمان ملل، ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان را مسئول فاجعه بزرگ و نابسامانی اوضاع انسانی در یمن دانسته است. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، یونیسف افزود: در سال 2016 حدود 4272 مادر و 23 هزار نوزاد به دلایلی که می‌شد از آن پیشگیری کرد، کشته شدند.
یونیسف اضافه کرد: این نهاد بین‌المللی راهبرد جدیدی را برای حمایت از مادران و نوزدان یمنی اتخاذ کرده است. بر اساس این راهبرد جدید، واحدهای بهداشتی و درمانی برای حمایت و مراقبت از نوزادان بیمار در نظر گرفته خواهد شد تا این کودکان بتوانند به صورت طبیعی رشد کنند. پیش از این صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، بیش از 400 هزار کودک یمنی به خاطر سوءتغذیه شدید با خطر مرگ مواجه هستند.
در همین حال، «دیوید بیسلی» مدیر اجرایی «برنامه جهانی غذا» وابسته به سازمان ملل، «ائتلاف عربی» تحت سرکردگی رژیم سعودی را مسئول فاجعه بزرگ و تشدید درگیری‌ها در یمن و نابسامانی اوضاع انسانی در این کشور دانسته بود. عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن کرده و با محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور، قصد بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی یمن را داشته است. این تجاوز نظامی هیچ دستاوردی برای ریاض و متحدانش نداشته و تنها سبب ویرانی کشور فقیر یمن و کشتار و آوارگی یمنی‌ها شده است.