kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۶۱۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴

درگیری شدید میان پلیس پاکستان و مخالفان حذف قانون سوگند به پیامبر(ص)

بر اثر درگیری شدید میان پلیس و مخالفان حذف قانون سوگند به ختم نبوت، اسلام‌آباد تبدیل به میدان جنگ شد.

سرویس خارجی-

پلیس و نیروهای امنیتی برای پراکنده کردن گروه‌های مذهبی مخالف حذف قانون سوگند به ختم نبوت موسوم به اجتماع لبیک یا‌رسول‌الله«ص» که در اطراف اسلام‌آباد به ویژه منطقه فیض‌آباد تحصن کرده بودند وارد عمل شدند و براثر مقاومت آنها اسلام‌آباد تبدیل به میدان جنگ شد.
دولت برای آخرین بار 24 ساعت به گروه‌های مذهبی فرصت داد تا به اعتراض خود پایان دهند، اما آنها حاضر نشدند مسیرهای پایتخت را باز کنند بنابراین نیروهای امنیتی و پلیس وارد عمل شدند. نیروهای امنیتی با استفاده از گاز ‌اشک‌آور تلاش کردند تحصن‌کنندگان را پراکنده کنند اما معترضان با استفاده از سنگ و چوب به نیروهای امنیتی حمله کردند. بیش از 8000 نیروی امنیتی حدود 300 نفر از معترضان را دستگیر و تعداد زیادی از آنها را به شدت زخمی کردند. به گفته پزشکان، حال بیشتر زخمی‌ها وخیم است.
بعد از درگیری شدید بین معترضان و نیروهای امنیتی، تمام بیمارستان‌های اسلام‌آباد در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.نیروهای امنیتی در عملیات اولیه خود 80 درصد منطقه را پاکسازی کردند اما معترضان مذهبی بعد از تجمع در یک مسجد، دوباره نواحی‌ای را که از دست داده بودند تصرف کردند.
«احسن اقبال» وزیر کشور پاکستان اعلام کرده بود ما در تلاشیم تا اعتصاب موجود در اسلام‌آباد با مذاکره حل و فصل شود ولی هر زمانی برای اقدام نظامی آماده هستیم.
از سوی دیگر رسانه‌های پاکستان از انفجار در شهر کویته مرکز ایالت «بلوچستان» پاکستان خبر دادند. در این انفجار انتحاری چهار نفر کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شده‌اند. این انفجار در خیابان «سریاب» شهر کویته و در نزدیکی خودروی نیروهای امنیتی پاکستان صورت گرفته است. هنوز هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این انفجار را به‌عهده نگرفته است.