kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۵۶۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳

زرافه(گفت و شنود)



گفت: یکی از مدعیان اصلاحات که خیلی دلش می‌خواهد حرف‌های عجیب و غریب بزند و اصراری هم ندارد که برای حرفش دلیل و سندی بیاورد، گفته است «داعش محصول عدم توسعه سیاسی و وجود رژیم‌های استبدادی است»!
گفتم: اولاً که میدان عمل تروریست‌های داعش، سوریه و عراق بوده که حاکمیت آنها در انتخابات آزاد و تحت نظارت نهادهای بین‌المللی شکل گرفته است. ثانیاً؛ به اتباع سعودی و چچنی و تاجیکستانی و افغانستانی و مصری و اروپایی و آمریکایی چه ربطی دارد که در عراق یا سوریه توسعه سیاسی وجود دارد یا ندارد؟! ثالثاً؛ تروریست‌های داعش همه اصول دموکراسی و مردم‌سالاری را زیرپا گذاشته و دست به جنایات هولناک زده‌اند و نه حکومت‌های عراق و سوریه. رابعاً؛ داعش را آمریکا و اروپا ساخته و به میدان فرستاده‌اند، یعنی همان کشورهای غربی که آقایان سنگ دموکراسی و توسعه سیاسی آنها را به سینه می‌زنند!
گفت: حالا مگر این جماعت مجبورند حرف بزنند که اینطور آسمان و ریسمان را به هم می‌بافند تا خودشان را صاحب‌نظر جلوه بدهند؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! یارو رفته بود خواستگاری، بهش گفتند؛ حرفهای گنده‌گنده بزن که تصور کنند آدم مهمی هستی! و طرف وسط مراسم خواستگاری با صدای بلند گفت؛ شتر! اطرافیان اشاره کردند که کجای کاری؟ و طرف به خیال اینکه باید حرف گنده‌تری بزند، گفت فیل!، زرافه! و...