kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۵۴۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱
امام جمعه قم:

داعش مأمور تشکیل خاورمیانهِ مورد نظر آمریکا بود


قم- خبرنگار کیهان:
امام جمعه قم گفت: داعش از سوی آمریکا و اسرائیل برای نابودی مقاومت اسلامی طراحی شده بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور شکوهمند مردم انقلابی این شهر در مصلای قدس برگزار شد افزود: طراح داعش آمریکا و اسرائیل بودند و در عین حال عربستان سعودی و برخی کشورهای منطقه نیز حامیان مالی این توطئه عظیم و خطرناک بودند.
وی اظهار داشت: این توطئه بزرگ برای ساماندهی و تشکیل خاورمیانه مورد نظر آمریکا از سوی استکبار طراحی و به اجرا درآمد تا جبهه مقاومت را منهدم و امنیت اسرائیل را تامین کند.
رئیس جامعه المصطفی بیان داشت: اما این توطئه بزرگ و شیطانی با تدابیر رهبر معظم انقلاب و همراهی متحدین به ویژه جوانان مجاهد مدافع حرم درهم شکست.
وی هدف دیگر طراحی داعش را اسلام‌هراسی عنوان و تصریح کرد: اسلام برخلاف سایر ادیان در حال رشد است و همین امر استکبار را به شدت نگران کرده بود و آنها قصد داشتند با اجرای این نقشه شوم اسلام را بدنام کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: به لطف خداوند امروز داعش رسما به تاریخ پیوست اما همانگونه که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها تصریح نموده و می‌کنند، دشمن هرگز از دشمنی و توطئه دست برنمی‌دارد لذا همه باید هوشیارانه اوضاع را زیر نظر داشته باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی در ادامه به موضوع زلزله و مشکلات گسترده زلزله‌زدگان نیز اشاره کرد و گفت: اگرچه کمک‌های مردمی و دولتی بسیار چشمگیر و قابل تقدیر است اما مشکل اسکان زلزله‌زدگان باید هرچه سریعتر حل شود زیرا حقیقتا مردم در رنج بسیار به سر می‌برند.