kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۵۳۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴

مراسم بزرگداشت و اولین سالگرد درگذشت «شیخ‌جعفر شجونی» برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت و اولین سالگرد درگذشت مبارز انقلابی مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین «شیخ‌جعفر شجونی» فردا در تهران برگزار می‌شود.


به گزارش تسنیم، این مراسم یکشنبه پنجم آذرماه از ساعت 14 الی 16 با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در محل امام‌زاده صالح(ع) تجریش برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام جعفر شجونی فومنی، متولد 1311 فومن؛ عضو جامعه روحانیت مبارز، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، فعال سیاسی و زندانی در زندان‌های مخوف ساواک بود که با رای مردم تهران، وارد مجلس شورای اسلامی شد؛ مرحوم شجونی از 18 سالگی مبارزه را آغاز و 25 بار در دوران رژیم پهلوی به زندان رفت و تا آخرین لحظه حیات خود دست از روشنگری بر نداشت.در اکثر اسناد ساواک نام مرحوم شجونی به چشم می‌خورد؛ برخی از افسران ساواک اذعان کرده‌اند که شیخ‌جعفر شجونی یک انقلابی تمام‌عیار، محکم و ولایت‌مدار است که با شکنجه و زندان دست از اصول و اعتقادات خود نمی‌کشد؛ نام مرحوم شجونی در تاریخ مبارزات انقلاب اسلامی همواره در کنار شهید نواب صفوی به چشم می‌خورد. مرحوم شجونی که به صراحت بیان مشهور بود، در جریان فتنه 88، مواضعی صریح علیه سران فتنه داشت و بارها خواهان ‌اشد مجازات برای سران فتنه شده بود. مرحوم شجونی در 16 آبان سال 95
دار فانی را وداع گفت و به دستور رهبر انقلاب در صحن امامزاده صالح(ع) به خاک سپرده شد.