kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۴۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴

حمام خون در صحرای سینا/ تروریست‌ها ۲۳۵ نمازگزار را قتل‌عام کردند

انفجار بمب و تیراندازی تروریست‌ها به نمازگزاران جمعه در شبه جزیره سینای مصر، ۲۳۵ کشته و حدود 130 مجروح برجای گذاشت.



نمازگزاران مسجد «الروضه» شهر «العریش» مصر دیروز هدف عملیات یک گروه تروریستی قرار گرفتند؛ تروریست‌ها ابتدا در میان نمازگزاران بمب منفجر کردند. سپس و در زمانی که مجروحان حادثه توسط مردم و حداقل 50 آمبولانس در حال انتقال به بیمارستان بودند، ۱۵تروریست‌ سوار بر چهار خودروی شاسی بلند به آنها نزدیک شدند و حاضران را به رگبار مسلسل بستند.تلویزیون مصر دیشب شمار قربانیان این حادثه را ۲۳۵ نفر و مجروحان را نیز 130 تن اعلام کرد. احتمال افزایش تلفات وجود دارد.در ارتباط با کشته شدن و یا دستگیری افراد مهاجم خبری نرسیده است. هرچند هیچ گروهی مسئولیت این حمله خونین تروریستی را برعهده نگرفته است، ولی تروریست‌های وابسته به «داعش» و موسوم به «انصار بیت‌المقدس» در شبه جزیره سینا فعال هستند.تروریست‌ها طی سه سال گذشته، صدها تن از پلیس، سرباز و ساکنان شبه جزیره سینا را کشته‌اند.
دولت مصر در واکنش به این حادثه تروریستی، سه روز در این کشور عزای عمومی اعلام کرد.
واکنش‌ها
بسیاری از کشورها و سازمان‌های اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در العریش مصر را که منجربه کشته و زخمی شدن 365 نفر شد، محکوم کردند.به گزارش فارس، اتحادیه عرب، پارلمان عربی و سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌های جداگانه این حمله را محکوم و با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کردند. وزارت خارجه سوریه، امارات متحده عربی، لبنان نیز این جنایت را محکوم کردند و با دولت و ملت مصر ابراز همبستگی کردند.
«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه نیز در پیامی ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی، کشته شدن شهروندان مصری در این حمله را تسلیت گفت.«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس نیز ضمن تسلیت به مردم مصر، این حمله را شرورانه و بزدلانه توصیف وآن را محکوم کرد.
سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به نمازگزاران در منطقه العریش، با خانواده‌های قربانیان این حادثه تروریستی ابراز همدردی و همبستگی کرد.