kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۴۵۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳

مسکو: اقدامات آمریکا علیه کره‌شمالی به فاجعه جهانی منجر می‌شود


 وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، اقدام آمریکا در قرار دادن نام کره‌شمالی در فهرست کشورهای حامی تروریسم ممکن است به یک فاجعه جهانی منجر شود.
«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت تصمیم آمریکا برای افزودن نام کره شمالی به فهرست کشورهای حامی تروریسم اقدامی بود که ممکن است با تشدید شرایط در شبه جزیره کره منجر به یک فاجعه جهانی شود.
به گزارش تسنیم، وی اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را برای قرار دادن کره‌شمالی در فهرست کشورهای حامی تروریسم، یک اقدام ترسناک دیگر نامید که تنش‌های موجود را کم نخواهد کرد.ترامپ هفته گذشته بار دیگر کره‌شمالی را به فهرست کشورهای حامی تروریسم بازگردانده است. آمریکا همچنین تحریم‌های تازه‌ای را علیه بخش کشتیرانی کره شمالی اعمال کرده است تا فشارها بر این کشور را افزایش دهد. کره شمالی نیز اقدام آمریکا در قراردادن نام این کشور در فهرست حامیان تروریسم را یک اقدام تحریک‌آمیز جدی ارزیابی کرده و هشدار داده است که تحریم‌ها هرگز این کشور را مجبور نخواهد کرد تا برنامه تسلیحات اتمی را متوقف کند. این در حالی است که آمریکا در راستای افزایش تنش در شبه جزیره کره، قصد دارد جنگنده‌های رادار‌گریز اف ۲۲ را برای شرکت در مانور مشترک به کره جنوبی اعزام کند تا قدرت نظامی‌اش را بار دیگر به پیونگ یانگ نشان دهد. 6 فروند جنگنده اف 22 آمریکا که معمولا در اوکیناوای ژاپن مستقر هستند، برای مانور نظامی پنج روزه به کره جنوبی اعزام خواهد شد. این مانور قرار است از 4 دسامبر یعنی 13 آذرماه آغاز شود. سخنگوی نیروی هوایی کره جنوبی در این باره گفته است که تعداد نامشخصی از جنگنده‌های اف 22 در این مانور شرکت خواهند کرد. سخنگوی نیروی هوایی آمریکا نیز حاضر به ارائه جزییات بیشتری در این باره نشده است.