kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۴۵۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶

خشم جهان عرب از بیانیه اتحادیه عرب علیه مقاومت

تشکل‌های سیاسی جهان عرب بیانیه اخیر اتحادیه عرب، علیه مقاومت را محکوم و از مواضع صادقانه دبیرکل حزب‌الله لبنان قدردانی کردند.


شرکت‌کنندگان در کنفرانس علمای یمن علیه عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی، با انتشار بیانیه‌ای، تروریستی خواندن جنبش‌های مقاومت توسط وزیران خارجه اتحادیه عرب را محکوم کردند.
نشست فوق‌العاده وزرای خارجه اتحادیه عرب روز یکشنبه به ‌درخواست عربستان سعودی و با موافقت امارات، بحرین، کویت و به‌منظور مقابله با آنچه «دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای عربی» خوانده می‌شود، برگزار شده بود. در بیانیه پایانی اتحادیه عرب، حزب‌الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران به تروریسم متهم شده بودند.
علمای یمن در بیانیه خود، جنایات ائتلاف متجاوز سعودی و محاصره همه‌جانبه ملت یمن که بسیاری از آنها را در شرف قحطی و مرگ قرار‌داده محکوم کردند.
به گزارش تسنیم به نقل از المیادین، علمای یمن همچنین در این بیانیه از سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به خاطر مواضع صادقانه و برادرانه‌اش و نیز از همه کسانی که از مواضع وی حمایت کردند، قدردانی کردند.نمایندگان پارلمان تونس نیز از وزارت خارجه این کشور خواستند که امضای خود در ذیل بیانیه اتحادیه عرب را پس بگیرد تروریستی خواندن مقاومت را لکه ننگی بر پیشانی تونس بدانند.
41 نماینده پارلمان تونس با امضای شکایت‌نامه‌ای، بر مخالفت قطعی خود با بیانیه‌ وزیران خارجه اتحادیه عرب مبنی بر تروریستی خواندن مقاومت در لبنان، تاکید کردند. این اقدام اتحادیه عرب در میان دیگر نهادها و تشکل‌های سیاسی دنیای عرب نیز با واکنش منفی مواجه شده است.