kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۳۷۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲

دعوت رسمی نتانیاهو از سران ارتجاع عرب برای آشتی علنی با اسرائیل!



همزمان با تلاش عربستان و رژیم صهیونیستی برای علنی کردن برخی روابط پنهان و تلاش برای عادی‌سازی مسئله در اذهان عمومی، شماری از سران این رژیم  از جمله نتانیاهو از سران کشورهای مرتجع عرب خواستند راه «انور سادات» را ادامه دهند و «صلح علنی و آشکار» با رژیم صهیونیستی را در پیش بگیرند!
«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنرانی در پارلمان این رژیم (کنست) به مناسبت چهلمین سالگرد سفر سادات به قدس اشغالی، گفته تاکنون در بین سران فلسطینی، کسی را که شبیه انور سادات رئیس‌جمهور پیشین مصر باشد و اسرائیل را به رسمیت بشناسد، ندیده است!«محمد انور السادات» سومین رئیس‌جمهور مصر و اولین حاکم یک کشور عربی بود که با خیانتی بزرگ و آشکار، پیمان ننگین به اصطلاح صلح را با دولت رژیم صهیونیستی در سپتامبر 1978 (1356) امضا کرد و این غده سرطانی را بی‌چون و چرا به رسمیت شناخت.به گزارش فارس به نقل از شبکه 7 اسرائیل (عروتص شوع) نتانیاهو با اشاره به سخنرانی 40 سال پیش انور سادات در صحن کنست، گفت: «او اظهارات شفافی را به زبان آورد و گفت، ما نمی‌خواهیم شما را محاصره کنیم یا اینکه به وسیله موشک‌های شما محاصره شویم و نه با گلوله‌های نفرت و خصومت.... سخنرانی سادات اولین گام به سمت توافق صلح بود که در کمپ دیوید به رسمیت شناخته شدن اسرائیل منجر شد. این چیزی است که سادات انجام داد، برخلاف همسایگان فلسطینی ما که تا امروز از به رسمیت شناختن دولت، ملت ما سر باز زده‌اند.»در ادامه این جلسه نوبت به «یولی ادلشتاین» رئیس کنست رسید که طی نطقی از اتحادیه عرب بخواهد با دنبال کردن راه انور سادات، موجودیت این رژیم منحوس را به رسمیت بشناسند.
دعوت رسمی از رؤسای پارلمان ارتجاع عرب
ادلشتاین با دعوت از رؤسای پارلمان‌های کشورهای عربی برای سفر به فلسطین اشغالی، ادعا کرد: «دستان ما به سمت صلح دراز شده است، به سمت تمام همسایگان. از سران کشورهای همسایه خود می‌خواهیم راه انور سادات و مناخیم بگین (نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی) را درپیش بگیرند.» رئیس کنست همچنین با قدردانی از توافق صلح میان اسرائیل و مصر، خواستار گسترش آن به دیگر مناطق شد.گفتنی است تصمیم سران رژیم صهیونیستی برای دعوت علنی از سران مرتجع عرب اقدامی عجیب و غیرقابل باور نیست چراکه روابط این رژیم با برخی از اعراب منطقه از مدت‌ها پیش عادی و علنی شده است و حتی امارات متحده عربی این رژیم را دوست و برادر خود خوانده است. بنابراین پیشنهاد علنی تل‌آویو به سران عربی تلاشی دیگر در جهت رسمی نمودن این روابط و به خصوص به رسمیت شناختن این رژیم جعلی است.
پیمان ننگین کمپ دیوید
«انور سادات» رئیس‌جمهور وقت مصر و مناخیم بگین، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۱۹۷۸ پیمانی به نام کمپ دیوید را به امضا رساندند که در واقع «سند خیانت» سادات به ملت فلسطین است.  این پیمان پس از 12 روز مذاکرات مخفی و با میانجی‌گری آمریکا در کمپ دیوید که یکی از استراحتگاه‌های رئیس‌جمهوران آمریکا است نهایی شد و در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۱۹۷۸ با حضور جیمی کارتر، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در کاخ سفید به امضای نهایی رسید. پیمان کمپ دیوید اولین پیمان سازش میان طرفین جنگ اعراب و رژیم صهیونیستی بود که به آرمان‌ها و ارزش‌های ملت فلسطین پشت پا زد و به صلح میان مصر و این رژیم انجامید.«انور سادات» به سبب این اقدام خود، دو سال بعد در هنگام یک رژه نظامی ترور شد.