kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۲۸۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
تروریسم صهیونیستی-۷

توجیه کشیش افراطی آمریکایی برای اشغال و جنایت


راست‏گرايان نوين اسرائيل
شالوده‏ ايدئولوژيك تشكيلات اين سازمان، در سال 1983.م پايه‏ريزى شد. رهبران آن عبارتند از: ميکائيل كلينر، نماينده‏ كنيست و عضو جنبش حيروت؛ اويگدور اسكين، مهاجرى از اتحاد جماهير شوروى (سابق) و يك مهاجر جديد آمريكايى به نام پروفسور پل آيدلبرگ؛ و يك ميليونر يهودى راست‏گراى افراطى به نام رابرت جايكوبس.
اين سازمان، با يك سازمان راست‏گراى افراطى در آمريكا به نام اكثريت اخلاقى، پيوند استوارى دارد. سردمدار و مرشد معنوى اين سازمان، يك كشيش افراطى آمريكايى به نام جرى فولويل است. جايكوبس يادشده، رابط ميان بنيادگذاران گروه راست‏گرايان نوين اسرائيل، و رهبران گروه اكثريت اخلاقى آمريكايى است.
اساس نزديكى ميان دو سازمان مذكور، ايمان فولويل و پيروان او به اين است كه، پيش از ظهور دوباره‏ى مسيح رهايى‏بخش، يهوديان بايد در سرزمين مقدس گردآيند. و بر ايالات متحده‏ آمريكاست كه با تمامى وسايل، به پشتيبانى از يهوديان فلسطين اشغال شده برخيزد؛ شايد فرد رهايى‏بخش منتظر - كه يهوديان نيز به عنوان رهايى‏بخش آنان از وى استقبال خواهند كرد - ظهور كند.
از مهم‏ترين هدف‏هاى آشكار شده‏ گروه راست‏گرايان نوين اسرائيل، افزون بر در اختيار گرفتن پست‏هاى چپ‏گرايان اسرائيل، به ويژه مواضع فرهنگى، تبليغاتى و مطبوعاتى آنان؛ حمايت از برترى يهوديان بر عرب‏ها، فقط بر اساس تفكرات نژادپرستانه است.
انجمن صندوق جبل‏البيت
اين يك انجمن فاشيستى و افراطى است كه براى يهودى ساختن منطقه‏ مسجدالاقصى آشكارا تلاش مى‏كند. اعلام وجود اين سازمان، در سال 1983.م، و در روزنامه‏ داوار انجام شد. در آن هنگام، خبرنگار اين روزنامه در ايالات متحده‏ آمريكا، از قول مجله‏ آمريكايى اكوكتيب انتليجنس رپرت نوشت:
«يك انجمن افراطى به نام صندوق جبل‏البيت، اخيراً در اسرائيل و آمريكا ايجاد شده، و مركز عمده‏ آن شهر قدس است. از سوى مسيحيان تندرو كاليفرنيا به اين صندوق كمك مالى مى‏شود. اين سازمان تصميم گرفته است تا سومين خانه‏ خود را در منطقه‏ مسجدالاقصى ايجاد كند.»
اين مجله مى‏افزايد:
«يك كارفرماى ثروتمند مسيحى از كاليفرنيا، به نام تارى زازنيموفر، رياست اين انجمن در آمريكا را به عهده دارد.»
همچنين «توفيا تسيموكى» خبرنگار روزنامه‏ داوار نيز يادآور شده است كه يهودا برح، نماينده‏ كنيست، از ائتلاف ليكود - حزب ليبرال؛ در تاريخ روز 22 ژانويه‏ 1983.م، اعلام كرد كه انجمن صندوق جبل‏البيت، ده‏ها ميليون دلار، به منظور احداث آبادى‏هاى يهودى‏نشين در يهودا و سامرا اختصاص خواهد داد. و او هدف اساسى اين كار را ساختن سومين هيكل، در چهارچوب جبل‏البيت ذكر كرد.
روزنامه داوار اشاره مى‏كند كه اعضايى از انجمن مذكور، به‏تازگى نمايندگان كنيست، نظير يهودا برح، جيئولا كوهين و يوفال نئمان تماس گرفته‏اند. اشخاص ياد شده، از معروف‏ترين رهبران جنبش هتحياه هستند.
ارتش نوين يهودا
پس از سال 1967.م، از سوى شوراى آبادى مهاجرنشين كريات اربع، پيشنهادى مبنى بر تشكيل ارتش، به وزارت كشور داده شد. يوسف بورگ وزير وقت كشور رژيم صهيونيستى، اين پيشنهاد را پذيرفت، و با دادن همه گونه امكانات نظامى به اين ارتش موافقت كرد. اين ارتش، پس از تأييد يوسف بورگ، از اختيارات گسترده‏اى برخودار شد.
يوسف بورگ، از اعضاى حزب اوردت است، كه جنبش گوش‏آمونيم را نيز در برمى‏گيرد. بدين‏ترتيب، ارتش نوين يهودا، اولين بار در مستعمره‏ يهودى نيشن در كريات اربع، در شهر الخليل، تشكيل شد.
اين ارتش علاوه بر جنبش گوش‏آمونيم، كه رهبرى آن را كوك و حنان فرات به عهده دارند؛ جنبش اسرائيل بزرگ، به رهبرى موشه شامير و جوولا كوهن؛ همچنين حزب احياء، به رهبرى پروفسور يوفال نئماند؛ و جنبش كاخ، به رهبرى خاخام مائير كاهانا؛ و جماعت خاخام موشى فلينگر، فرمانده‏ مستعمره‏ مهاجرنشين يهودى كريات اربع را نيز در برمى‏گيرد كه همه‏ اين جنبش‏ها در خصومت و دشمنى با اعراب، بسيار افراطى هستند، و گوى سبقت را از يكديگر ربوده‏اند.
اهداف ارتش نوين يهودا عبارت است از:
1. برقرارى مجدّد مقرّرات حكومت نظامى در تمام مناطق عرب‏نشين، در سرتاسر خاك فلسطين؛ و ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم؛ و تبديل آن مناطق (عرب نشين) به بازداشتگاه‏هايى براى سركوب مسلمانان.
2. چيرگى بر سرزمين‏هاى عربى در كرانه‏ باخترى رود اردن و ساير بخش‏هاى فلسطين، به كمك نيروهاى مسلّح، از طريق تهديد به قتل و كشتار مسلمانان. و نيز اجراى سياست يهودى‏سازى زمين، كه توسط اين ارتش تنظيم شده است. به اين ترتيب كه حتّى يك وجب از خاك فلسطين را هم در اختيار عرب‏ها نگذارد. به اين بهانه كه زمين تنها بايد در اختيار ملت پاك باشد، و نبايد حتى يك ذره خاك به بيگانگان تعلّق گيرد.
3. حل مشكل جمعيّتى اعراب از طريق كشتار و بيرون راندن اجبارى آن‏ها. در راستاى اين اهداف، ارتش نوين يهودا، در كنگره‏ى بنيادگذارانه‏ خود در مستعمره‏ يهودى‏نشين كريات اربع در شهر الخليل، براى حلّ مشكل جمعيّت اعراب، دو راه حل پيشنهاد كرد:
راه حل اول: استفاده از راه‏حل‏هاى مادّى، با هدف تشويق اعراب به مهاجرت؛ و ايجاد جنگ روانى، به منظور ارعاب و مجبور كردن آن‏ها به فرار به كشورهاى اروپايى و آمريكايى، در صورتى كه رفتن آن‏ها به كشورهاى عربى امكان‏پذير نباشد.
راه حل دوم: تلاش همه جانبه‏ سازمان‏هاى صهيونيستى در آمريكا و كانادا، براى قانع كردن مسئولان مهاجرت آن كشورها به پذيرش تعداد زيادى از اعراب فلسطينى.