kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۲۷۹
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸

خودروهای برقی به کمک حمل و نقل عمومی مشهد آمدند



مشهد- خبرنگار کیهان:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از ورود و آغاز بکار 12 خودروی برقی برای سرویس‌دهی به زائران در مسیر ویژه حرم مطهر رضوی تا میدان توحید و بالعکس خبر داد.
وحید برکچی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: متاسفانه آلودگی هوا در هسته مرکزی شهر مشهد به واسطه تردد خودروهای شخصی یکی از معضلاتی است که باید با اجرای اقدامات ویژه کاهش پیدا کند.
وی افزود: در این راستا توسعه خطوط حمل‌ونقل عمومی یکی از راه‌های کاهش آلودگی هوا است و شهرداری مشهد یکی از اولویت‌های خود را در کنار ایجاد خطوط مترویی، توسعه مسیرهای ویژه دوچرخه، توسعه اتوبوس و خطوط بی‌.آر.تی قرار داده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در این راستا مسیر ویژه خط 3 بی.آر.تی از حرم مطهر رضوی تا میدان توحید در حال احداث است که فاز اول آن از حرم مطهر رضوی تا میدان شهدا انجام شده است.
برکچی گفت: در روزهای پایانی ماه صفر شاهد افزایش حضور زائران در شهر مشهد بودیم که برای جابه‌جایی این زائران، اولین محموله از خودروهای برقی وارد شهر مشهد شد.
وی تصریح کرد: در این راستا در مرحله اول 12 دستگاه خودروی برقی برای جابه‌جایی زائران در مسیر ویژه ایجاد شده از حرم مطهر رضوی تا میدان شهدا وارد شد که در روزهای پایانی ماه صفر بکارگیری شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: با توجه به اینکه توسعه حمل و نقل عمومی و استفاده از خودروهای برقی از تاکیدات ویژه شهردار مشهد مقدس است لذا توسعه این مهم به صورت جدی در این کلانشهر پیگیری خواهد شد.