kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۲۲۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
آیت‌الله جوادی آملی در دیدار نوبخت:

مردم با وجود همه مشکلات ایستاده‌اند/متأسفانه برخی روی گزینه نظامی آمریکا حساب باز می‌کنند

استاد درس خارج حوزه گفت: مردم با وجود همه مشکلات و سختی‌ها در برابر استکبار و آمریکا ایستادند اما متأسفانه برخی بر گزینه نظامی آمریکا حساب باز می‌کنند.



به گزارش رسا، این مرجع تقلید در دیدار محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت با ‌اشاره به حادثه زلزله کرمانشاه، از تلاش‌های دولت و ملت برای امدادرسانی و کمک‌رسانی به زلزله زدگان تقدیر کرد.
وی با تأکید بر اینکه با رشد و شکوفایی عقلی و علمی می‌توان کشور را اداره کرد، افزود: با شعار و تعارف کارها حل نمی‌شود، از این رو باید برای رشد عقلی و علمی سرمایه‌گذاری شود.
آیت‌الله جوادی آملی با ‌اشاره به وظایف حوزه و دانشگاه برای حل مشکلات جامعه، اظهار داشت: حوزه و دانشگاه باید به علمی توجه کنند که حلال مشکلات جامعه باشد، افراد را باید به گونه‌ای تربیت کرد که تنها به فکر پشت میزنشینی نباشند.
استاد درس خارج حوزه با ‌اشاره به اقتصاد مقاومتی و لزوم توجه عملی به آن، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی با سفارش و شعار حل نمی‌شود بلکه مسئله اقتصاد جامعه را باید با علم حل کرد.
این مرجع تقلید با انتقاد از بانک‌های ربوی، ابراز داشت: با این وضعیت بانک‌ها که ربوی عمل می‌کنند، کسی به فکر تولید نمی‌افتد، باید با اصلاح نظام بانکداری سبب ترویج تولید در جامعه شد.
وی خاطرنشان کرد: مناطقی مانند شمال کشور چند برابر کشور هلند وسعت دارند اما متأسفانه هنوز برخی چیزهای بی‌ارزش مانند علف وارد کشور می‌کنیم در حالی که هلند بخشی از لبنیات جهان را تأمین می‌کند.
آیت‌الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: مردم با وجود همه مشکلات و سختی‌ها در برابر استکبار و آمریکا ایستادند اما متأسفانه برخی بر گزینه نظامی آمریکا حساب باز می‌کنند.