kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۰۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲
پاسخ قاسمی به الجبیر:

از سعودی جز نقض حقوق بشر و تهدید به جنگ اقدام مثبتی ندیده‌ایم

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بار دیگر نسبت به لفاظی‌ها و تکرار ادعاهای بی‌اساس و پیگیری مشی بی‌ثبات ساز و تفرقه افکنانه سعودی‌ها در منطقه هشدار داد.


 بهرام قاسمى سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به سخنان و ادعاهای تازه وزیر امور خارجه عربستان علیه ایران با یادآورى نتایج به‌شدت مخرب اقدامات سعودى‌ها در منطقه، خاطرنشان کرد: کشورهاى منطقه طى چندسال اخیر، جز نقض حقوق بشر، تفرقه‌افکنى میان کشورهاى عربى و اسلامى، تکرار و انتشار ادعاهاى بى‌پایه و اساس، محاصره اقتصادی همسایگان، تهدید دیگر کشورها به کشاندن جنگ به داخل خاک آنها، فتنه‌افکنى میان اقلیت‌ها و قومیت‌ها، اعمال فشار بر مقامات سیاسی دیگر کشورها برای استعفا و پایمال کردن کرامت آنها، مداخله در امور دیگران به‌منظور بی‌ثبات‌سازی و تلاش براى بر هم زدن توافقات بین‌المللى، اقدام مثبتی از دولت عربستان سعودى ندیده‌اند.
قاسمی تصریح کرد: چنین سیاست‌هایى، هشدارى جدى براى تمام منطقه و جهان است که هرچه سریع‌تر باید متوقف شود. ژست‌ها و فرافکنى‌هاى وزیر خارجه سعودى هم بى‌تردید از بار مسئولیت آن کشور در بر هم زدن ثبات و امنیت منطقه نخواهد کاست.
عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی شب گذشته در مصاحبه با روسیا الیوم در اظهاراتی تهدیدآمیز علیه ایران گفته بود که: «کاسه صبرمان لبریز شده و ما پاسخ دشمنی و تجاوزات ایران را
می‌دهیم».