kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۰۰۷
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹

پای صحبت مردم


چرا پاداش بازنشستگان
 پرداخت نمی‌شود
اداره کل شیلات خوزستان در سال 94 و 95 تعداد 30 نفر کارمند بازنشسته داشته که متاسفانه اکثر آنان با دریافت حقوق بازنشستگی کمتر از دو میلیون تومان بازنشسته شده و پاداش بازنشستگی خود را نیز دریافت نکرده‌اند که تعدادی از این افراد بازنشسته از محروم‌ترین قشر کارمندان حقوق‌بگیر جامعه هستند و با مشکلات عدیده مالی و مسکن روبه‌رو هستند؛ انتظار می‌رفت این زحمتکشان پس از 30 سال خدمت با دریافت پاداش بازنشستگی مرهم موقتی بر زخم‌های زندگیشان بگذارند ولی متاسفانه با عدم پرداخت این پاداش مشکلات آنها حادتر شده و وام‌ها و قرض‌هایی که به امید دریافت این پاداش گرفته بودند بر روی دستشان تلنبار و پرداخت جریمه و دیرکرد آنها را از پا درآورده و بعضا نیز دیگر قادر به پرداخت آن نیستند.
سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان نیز اعلام کرده تاکنون هیچ ردیف پرداختی برای بازنشستگان شیلات خوزستان در سال 95 در نظر گرفته نشده است و در موافقت‌نامه‌های سال 96 نیز منظور نشده است.
کارکنان بازنشسته سال 95
اداره کل شیلات استان خوزستان

مقصر اصلی دوباره‌کاری‌ها کیست؟
جاده گردشگری پلاژ ساحلی دریای ساری در مسیر سه راه فرح‌آباد تا پلاژ قوه قضائیه روستای ولی‌آباد به طول حدود 3 کیلومتر و عرض 8 متر حدود 10 ماه پیش با بتن بهسازی و مرمت شد تا آسفالت شود اما متأسفانه پس از گذشت چند ماه به علت ضخامت کم بتن و سیمان کم به تدریج تبدیل به چاله و چوله شده است و اکنون به منظور اجرای آسفالت ناگزیر شدند مجدداً چاله و چوله‌ها را پر کنند.
مردم منطقه ضمن گلایه از وضع موجود و با تأکید بر آسفالت پس از زیرسازی خواهان نظارت بیشتر شدند تا دست افراد سودجو قطع شود.
ساری- قربان نوروزی


کلاهبردار را
دستگیر کنید
تعداد زیادی از شهروندان اهوازی ساکن مناطق شهرک دانشگاه و کوی فرهنگشهر مالباختگانی هستیم که دستشان به جایی بند نیست. یک فرد کلاهبردار با همکاری همسرش و مشارکت برخی از بنگاه‌های مشاور املاک منطقه با ادعای ساخت و ساز و مشارکت در ساخت،‌ زمین‌ها و املاک مردم را از آنها گرفته و همزمان به چندین نفر فروخته است. این فرد اکنون نه تنها به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده بلکه قریب به 70 شاکی خصوصی دارد و حدود 150 خانواده را بیچاره کرده است. حکم جلب این کلاهبردار صادر شده اما تاکنون تحویل قانون داده نشده است. چرا باید یک خاطی و مجرم راست راست بگردد و به ریش مالباختگان بخندد؟
اهواز- رضا سهرابی