kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۹۵۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷

حملات گسترده موشکی پاکستان به خاک افغانستان / کابل به سازمان ملل شکایت کرد


در پی حملات راکتی سنگین ارتش پاکستان به خاک افغانستان، دولت کابل علیه اسلام‌آباد، به سازمان ملل شکایت کرد.
«جمعه‌گل همت» فرمانده پلیس استان «کنر» افغانستان می‌گوید، ارتش پاکستان این استان را با 342 راکت هدف قرار داده و در این حملات، دو غیرنظامی کشته و بسیاری از ساکنان محلی نیز آواره شده‌اند. به گفته مقامات افغان حملات موشکی پاکستان به افغانستان هنوز ادامه دارد.
به گزارش تسنیم، ارتش افغانستان، نیز در واکنش به این اقدام پاکستان، ‌به حال آماده‌باش درآمد و منتظر دستور کابل است.
«دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز اعلام کرد، دولت کابل این موضوع را به اطلاع سازمان ملل رسانده و خواستار پیگیری آن شده است.
پیش از این نیز «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان خواستار اقدامات جدی سازمان ملل برای توقف حملات راکتی پاکستان به افغانستان شده بود.ارتش پاکستان طی سال‌های اخیر بارها خاک افغانستان را با راکت و موشک هدف قرار داده است.
دولت افغانستان علاوه بر اینکه پاکستان را به موشک‌پرانی متهم می‌کند، اسلام‌آباد را حامی تروریسم در افغانستان نیز می‌داند. همین ذهنیت‌ها و اقدامات ارتش پاکستان در مناطق مرزی، روابط دو کشور را تیره کرده است.
پاکستان طی 16 سال اخیر آمریکا و متحدانش را در لشکرکشی به افغانستان، کمک کرده و در همان حال نیز، حامی جریان‌های تروریستی در افغانستان بوده است. مقامات کابل بارها نارضایتی خود را از دخالت پاکستان در ناآرامی‌های افغانستان اعلام کرده‌اند.