kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۹۲۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹
با اشاره به تحولات منطقه

اسرائیل: تهدید به مرزهایمان نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود


رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به تحولاتی که به ضرر این رژیم در منطقه رخ می‌دهد، اعتراف کرد که هم‌اکنون تهدیدات در حال نزدیک شدن به مرزهای اسرائيل است.
«گادی آیزنکوت» نسبت به تحولات در داخل خاک سوریه،‌ ابراز نگرانی کرد و گفت، تهدیدات در حال نزدیک شدن به مرزهای اسرائیل است. به گزارش فارس، آیزنکوت مدعی شد که ایران در حال ایجاد پایگاه نظامی در سوریه است و رزمندگان ایرانی و حزب‌الله در نزدیکی مرزهای اسرائیل مستقر شده‌اند.به نوشته روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» آیزنکوت از پیشروی‌های حزب‌الله و ارتش سوریه در برابر تروریست‌های تکفیری اطلاع دارد و به همین علت، درباره شرایط جدید امنیتی منطقه نگران است.رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی گفت: واقعیات موجود ما را مجبور به در نظر گرفتن چالش‌های متفاوتی کرده است. در آن سوی مرزهای شمالی،‌ نبرد در سوریه ادامه دارد و ایران و حزب‌الله هم از آن برای استقرار پایگاه‌های خود، بهره گرفته‌اند. این فرمانده ارتش صهیونیستی گفت: ارتش اسرائیل با طیف گسترده‌ای از تهدیدات روبرو است که بعضی دور و بعضی نیز نزدیک هستند.در همین حال، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به اظهارات «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه که حضور ایران در سوریه را قانونی خوانده بود، واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده است: روسیه قولی درباره ضمانت خروج نیروهای حامی ایران از سوریه نداده (و در عوض) حضور ایران در سوریه را قانونی دانسته است. این بیانیه در ادامه تاکید کرد: اسرائیل در هر صورت و تحت هر شرایطی، مطابق منافع امنیتی‌اش در سوریه عمل خواهد کرد. نتانیاهو این موضوع را برای رئیس جمهور پوتین روشن کرده است.این تأکیدات در حالی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی به خاطر شکست سنگین تکفیری‌ها در سوریه، انتخاب‌های اندکی دارد و مجبور است به شرایط جاری تن بدهد.
انتقاد روسیه از آمریکا
وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه، پس از آزادسازی شهر «بوکمال» توسط نیروهای سوری، هیچ اقدامی در مورد نقل و انتقال‌های عناصر داعش در منطقه (دیرالزور) نکرده و حتی برای ممانعت از سرکوب کردن تروریست‌ها توسط هواپیماهای روسی تلاش کرده است.در این بیانیه آمده است: این گونه اقدامات آمریکا، حاکی از آن است که حمله سریع نیروهای سوریه به بوکمال، نقشه آمریکا را برای ایجاد ساختارهایی جهت مدیریت مناطق شرق رودخانه فرات برهم زده است.در این بیانیه به توطئه‌ای اشاره شد که آمریکا قصد داشت در بوکمال به اجرا درآورد، مبنی بر اینکه این شهر میان عناصر داعش و شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا (موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه) دست به دست شود. طبق این بیانیه، پرچم‌های متعلق به نیروهای دموکراتیک سوریه در بوکمال یافت شده است و همین امر، به تنهایی نشان می‌دهد که چنین نقشه‌ای در کار بوده است.
اظهارات بشار اسد
«بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در یک همایش ضدآمریکایی- صهیونیستی در دمشق اظهار داشت، هدف اصلی کسانی که جنگ را در سوریه راه انداخته‌اند، بازگرداندن این کشور و منطقه به قرن‌ها پیش و ضربه زدن به احساس ملی و همچنین، وابسته کردن منطقه (به غرب) بوده است.بشار اسد تصریح کرد: این جنگ به رغم ویرانی گسترده‌ای که برجای گذاشت، نتوانست ایمان ملت سوریه به پیروزی بر تروریسم را از بین ببرد. وی تعلق خاطر داشتن سوری‌ها به هویت عربی و تعلق خاطر به اسلام را یکی دانست و در همان حال، علیه طرح‌های نژادپرستانه و تقسیم کشورها براساس قوم و نژاد و مذهب، موضع گرفت.
به گزارش تسنیم، «بشار جعفری» نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل، در مجمع عمومی این سازمان گفت: عربستان و قطر 137 میلیارد دلار برای انتقال تروریسم به سوریه، هزینه کرده‌اند.