kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۸۹۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۰

مدیر توتال: تحریم‌ها برگردد در توافق با ایران تجدیدنظر می‌کنیم(خبر ویژه)

مدیر شرکت توتال برای چندمین بار تصریح کرد در صورت اعمال تحریم‌های جدید، به همکاری با ایران پایان می‌دهد.



به گزارش سی‌ان‌‌ان، پاتریک پویانه گفته است: «در صورتی که چارچوب قانونی داشته باشیم، می‌توانیم توافقمان را با ایران به طور قانونی ادامه دهیم. اما در صورتی که نتوانیم به دلایل قانونی و تغییراتی که در ساختار تحریم‌ها اتفاق می‌افتد به این توافق ادامه دهیم، باید در توافقمان تجدیدنظر کنیم.»
«سی‌ان‌ان» نوشت: «ترامپ در ماه گذشته سیاست‌های جدید و سخت‌گیرانه‌ای علیه ایران اعمال کرده است. او ایران را به نقض توافق هسته‌ای متهم کرده و پایبندی ایران به تعهداتش را تأیید نکرده است.»
«پویانه» به سی‌ان‌ان گفت: «اگر ساختار تحریم‌ها علیه ایران وجود داشته باشد، ما باید با دقت به آن توجه کنیم ما با آمریکا کار می‌کنیم و دارایی‌هایی در آمریکا داریم و به دنبال دستیابی به دارایی‌های بیشتر در این کشور هستیم.»
«پویانه» همچنین گفته: ما روی این پروژه کار می‌کنیم. مناقصه‌هایی را برگزار کردیم و باید تا ماه ژانویه قراردادهایی را امضا کنیم. امیدوارم تا آن زمان کنگره پاسخ رئیس جمهور را داده باشد و رئیس جمهور هم باید در تأیید پایبندی ایران به برجام تجدید نظر کند.
این اتفاق در حالی است که قبلاً برخی مقامات مانند وزیر نفت می‌گفتند امکان بدعهدی مدیر توتال وجود ندارد ضمن اینکه امکان ندارد تحریم‌ها برگردد!