kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۸۸۳
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰

45 هزار زائر پیاده علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) در راه مشهد

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: 45 هزار نفر در حوزه راه‌های این استان در حال پیاده‌روی به سمت مشهد هستند. مهدی فروزان‌ در گفت‌وگو با فارس افزود: از این تعداد 1850 نفر از خراسان جنوبی و کاشمر و 19 هزار نفر از خراسان شمالی هستند.



وی درباره پیاده‌روی زائران علی بن موسی رضا‌(ع)، افزود: تاکنون حدود 926 کاروان در سامانه ثبت‌نام کردند و برآورد ما این است که 90 هزار نفر باشند تا 110هزار نفر نیز و حتی پیش‌بینی می‌کردیم برای اسکان ثبت‌نام کنند، همچنین در حوزه زائران پیاده، پیش‌بینی ما حدود 330 هزار نفر است که 270 ایستگاه بین راهی در نظر گرفته شده است که اسکان و تغذیه را برعهده دارند.
مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی بیان ‌کرد: در مسیر ایستگاه‌ها، تمام امدادگران هلال احمر حضور دارند که برای خدمت‌رسانی به زائران علی بن موسی رضا‌(ع) کمک می‌کنند، همچنین در ملک‌آباد و زیر پل گلبهار دو بیمارستان صحرایی از طریق سپاه امام رضا(ع) تعبیه شده است و هر زائر پیاده دارای بیمه مسئولیت ایران بوده که هم دیه ماه حرام و هم تا 5 میلیون تومان هزینه‌های پزشکی را تقبل می‌کند.
فروزان اضافه کرد: بیش از 200 دستگاه آمبولانس در سطح جاده‌ها حضور دارند و تمام زائران پیاده که وارد مشهد می‌شوند، یک کارت دریافت می‌کنند که می‌توانند به بیمارستان‌ها و ایستگاه‌های خدمات بهداشت درمانی در صورت نیاز مراجعه کنند تا به صورت رایگان کار درمان را انجام دهند، همچنین  185 مدرسه  برای زائران پیاده در نظر گرفته شده که در آن علاوه بر اسکان، تغذیه و خدمات فرهنگی ارائه می‌شود.
همچنین به گزارش خبرنگار کیهان از مشهد: قائم مقام متولی آستان قدس رضوی از پیش‌بینی ورود بیش از 300 هزار زائر پیاده علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) در دهه پایانی صفر به مشهد مقدس خبر داد.
مرتضی بختیاری اظهار داشت: با کمک خیرین امکان تامین غذا برای 100 هزار زائر پیاده فراهم شده است.
وی گفت: از 21 استان کشور زائران پیاده به مشهد مقدس مشرف می‌شوند. وی همچنین از افزایش تعداد 100 هیئت مذهبی در دهه پایانی صفر خبر داد و گفت: در این ایام برای نخستین‌بار؛ خیمه امت ویژه عزاداری زائران سایر کشورها،‌ مذاهب و اقوام مختلف در صحن غدیر همه روزه برپا می‌شود.
بنابراین گزارش مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز از آمادگی 503 حسینیه مشهد برای اسکان زائران پیاده دهه پایانی صفر با ظرفیت 103 هزار نفر شب خبر داد.
حجت‌الاسلام احمدزاده افزود:‌43 ایستگاه خدمت‌رسانی در بقاع متبرکه استان در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس در حوزه‌های رفاهی و فرهنگی نیز در این ایام به زائران پیاده ارائه خدمات خواهند نمود.