kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۸۶۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
ادامه طرح‌های پلیسی تا ریشه‌کن کردن مجرمان

ده‌ها سارق و مجرم فراری در تهران دستگیر شدند


فرمانده انتظامی تهران بزرگ با‌ اشاره به دستگیری ۱۲۳ سارق سابقه‌دار در طرح پلیس اگاهی، گفت: اجرای طرح‌های پلیسی تا زمان ریشه‌کن کردن مجرمان ادامه دارد.
به گزارش تسنیم، سردار حسین رحیمی دیروز گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی طی ۴۸ ساعت گذشته موفق به دستگیری 123 سارق سابقه‌دار شدند که در قالب 33 باند بزرگ اقدام به سرقت، کیف‌قاپی، موبایل‌قاپی، سرقت به عنف و همچنین فعالیت در باندهای قاچاق کالا در سطح شهر تهران می‌کردند.
رحیمی افزود: اعضای چهار نفره یکی از این باندهای منهدم شده اقدام به سرقت‌های گسترده موتورسیکلت‌ها در سطح شهر تهران می‌کردند. در بررسی‌های پلیسی مشخص شد اعضای این باند علاوه‌بر سرقت موتورسیکلت، اقدام به قاچاق موتورسیکلت‌های تقویت شده به پایتخت کرده و بعد از اوراق موتورسیکلت‌ها، بار دیگر آنها را با مدارک جعلی به متقاضیان می‌فروختند؛ انهدام این باند و کشف موتورسیکلت‌های مسروقه از آنان، برگ زرینی بر فعالیت‌های پلیس آگاهی تهران بزرگ است.
وی از انهدام پنج باند قاچاق کالا در تهران خبر داد و گفت: این باندها در زمینه قاچاق لباس، کیف و کفش و لوازم منزل فعالیت می‌کردند که ارزش اموال مکشوفه از آنان، بیش از هفت میلیارد تومان برآورد شده است.
رئیس‌پلیس تهران بزرگ با اعلام اینکه یکی از موضوعات جدی پلیس تهران، برخورد با محکومان و متهمانی است که در طی دوران محکومیت، با تأمین قرارهای جعلی و همچنین ارائه سندهای فاقد اعتبار، موفق به کسب مرخصی از زندان شده‌اند، اظهارداشت: بررسی‌ها نشان می‌داد بسیاری از این متهمان بعد از دریافت مرخصی، دیگر به زندان مراجعه نکرده و با زندگی زیرزمینی و مخفیانه، بار دیگر فعالیت‌های مجرمانه خود را از سر می‌گرفتند، از همین رو در عملیات اخیر پلیس آگاهی، مأموران موفق شدند 15 نفر از مجرمان فراری را شناسایی و دستگیر کنند.
رحیمی درباره طرح‌های ضربتی پلیس نیز اظهارداشت: اجرای طرح‌های پلیسی برای برخورد با سارقان، مجرمان و تبهکاران تا زمان ریشه‌کن کردن مجرمان ادامه دارد و ‌با همه ظرفیت و توان، با افتخار اعلام می‌کنیم دستوری که رهبر انقلاب درباره تحول در کلانتری‌ها اعلام کرده اند، با جدیت در تهران و در سطح کلانتری‌ها دنبال می‌شود و مصمم هستیم که جرم در تهران کنترل و ریشه‌کن شود.