kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۸۵۳
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱

نتانیاهو: با کشورهای عربی ارتباط داریم جزئیات را نمی‌توانم بگویم

نخست‌وزیر رژیم کودک کش صهیونیستی خبرهای غیررسمی درباره عادی شدن روابط کشورهای مرتجع عربی با اسرائیل را تایید کرده و گفته، با بسیاری از این کشورها ارتباط دارد اما مجاز نیست درباره جزئیات آن چیزی بگوید!



بنیامین نتانیاهو طی سخنانی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) تاکید کرده که نمی‌تواند جزئیات بیشتری را در مورد «روابط رو به رشد میان اسرائیل با کشورهای عربی» برملا کند. وی در ادامه هم مدعی شده که این همگرایی برای برقراری صلح امری فایده بخش است!
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آلمان، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین گفته «اسرائیل» در انزوای سیاسی قرار ندارد و در حال پیشرفت است و تصمیم دارد به زودی سفری به هند داشته باشد. نتانیاهو چندی پیش نیز روابط اين رژيم با کشورهاي عربي را «بي سابقه» توصيف کرده و مدعی شده بود هنوز حجم این همکاری‌ها مشخص نشده است اما بسیار بیشتر از هر زمان دیگری است و این تغییر بزرگی است.
با وجود تاریخ طولانی روابط سری و مخفیانه برخی کشورهای مرتجع عربی با رژیم صهیونیستی، اخیرا برخی کشورهای عربی به ویژه، عربستان و امارات درصدد علنی کردن این روابط برآمده‌اند و بعضا حتی برای این خیانت از یکدیگر سبقت هم می‌گیرند.
رفت و آمد و تبادل هیئت‌های بحرینی، اماراتی و سعودی با رژیم صهیونیستی از جمله این نشانه‌ها برای عادی سازی روابط است. در همین رابطه «انور عشقی» که یکی از چهره‌های شاخص و جنجالی سعودی است، در سال‌های گذشته برای عادی سازی روابط عربستان با تل‌آویو بسیار تلاش کرده است. وی در این راستا دیدارهای پیدا و پنهانی از تل‌آویو داشته و گفت وگوهایی با مقامات رژیم صهیونیستی داشته است.
چندی پیش نیز «مجتهد»، شاهزاده افشاگر و مشهور سعودی در توئیتی از زمینه‌سازی «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان برای راه‌اندازی یک فراخوان رسانه‌ای و توئیتری به منظور آماده کردن افکار عمومی برای روابط علنی با رژیم صهیونیستی خبر داده بود. رسانه‌های صهیونیستی نیز اعلام کرده‌اند که عربستان طرحی سیاسی را برعهده‌دارد که هدف آن را «حل درگیری‌های خاورمیانه» به شکل «به رسمیت شناختن فراگیر اسرائیل از سوی اعراب» گذاشته است! روزنامه معاریو در این باره نوشته بود: «رخدادهای اخیر مجددا بحث درباره ائتلافی را در خاورمیانه بر سر زبان‌ها انداخته که به تل‌آویو امکان می‌دهد این هدف را همراه با کشورهای عربی در منطقه برای تقویت اقدامات دارای منافع مشترک و تقویت جبهه جنگ محقق کند.»