kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۸۳۳
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷

اخبار کوتاه از فوتبال


قهرمانی تراکتورسازی در جام شهدا
تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با برتری برابر سایپا به مقام قهرمانی جام شهدا دست یافت. در دیدار فینال جام شهدا که از ساعت ۱۵ دیروز  بین تیم‌های تراکتورسازی تبریز و سایپا برگزار شد، سپیدپوشان تبریزی موفق شدند با نتیجه ۳ بر صفرتیم سایپا علی دایی را شکست دهند و قهرمان این دوره از مسابقه‌ها شوند.گل‌های تراکتورسازی را در این دیدار فرزاد حاتمی در دقایق ۲۶ و ۷۳ و امید عالیشاه در دقیقه ۸۶ وارد دروازه سایپا کردند.در پایان این دیدار علی دایی و مربیان تیم سایپا هنگام ورود به رختکن با مأموران حاضر در ورزشگاه درگیر شدند و این درگیری به درگیری فیزیکی کشیده شد که با دخالت برخی از فرماندهان و همچنین علی دایی، ماجرا ختم به خیر شد. البته این مسئله باعث شد که دایی نه تنها با خبرنگاران مصاحبه‌ای انجام ندهد حتی تابلوی نقاشی‌ هم که برای او کشیده شده بود با خود به همراه نبرد.
توقف نفت صدرنشین مقابل برق
 هفته سیزدهم لیگ دسته اول فوتبال دیروز در شهرهای مختلف برگزارشد که در یکی از این مسابقات، تیم صدرنشین نفت مسجد سلیمان در شیراز به مصاف برق رفت و در نهایت به تساوی بدون گل رسید.نساجی مازندران هم با یک گل صبای قم را شکست داد تا جای برق شیراز را در رده دوم جدول بگیرد. خونه به خونه با جواد نکونام مقابل شهرداری تبریز به تساوی بدون گل رضایت داد. بادران و اکسین هم به ترتیب برابر مس رفسنجان و فجر سپاسی پیروز شدند.نتایج هفته سیزدهم لیگ دسته اول به این شرح است: * مس کرمان یک - ماشین سازی صفر * نساجی مازندران یک - صبای قم صفر* مس رفسنجان ۲ - بادران تهران ۳ * راه‌آهن یک - آلومینیوم اراک ۲ * شهرداری تبریز صفر - خونه به خونه صفر * ملوان یک - گل گهر سیرجان یک * برق جدید شیراز صفر - نفت مسجد سلیمان صفر * اکسین البرز یک - فجر سپاسی صفر * شهرداری ماهشهر صفر - ایرانجوان بوشهر یک.
جدول رده‌بندی لیگ دسته اول :۱- نفت مسجد سلیمان ۳۰ امتیاز،۲- نساجی مازندران ۲۶ امتیاز، ۳- برق جدید شیراز ۲۵ امتیاز، ۴- بادران تهران ۲۳ امتیاز، ۵- اکسین البرز ۲۲ امتیاز و...
مهدوی‌کیا میهمان ویژه فیفا در قرعه‌کشی جام جهانی
کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان میهمان ویژه مراسم قرعه‌کشی جام جهانی است. مراسم قرعه‌کشی جام جهانی 2018 روسیه، 10 آذر ماه در کاخ کرملین برگزار می‌شود که نمایندگان 32 تیم حاضر در جام جهانی در این مراسم حضور دارند.علاوه‌بر نمایندگان تیم‌ها، فیفا میهمانان ویژه‌ای هم به این مراسم دعوت کرده است که مهدی مهدوی‌کیا به‌عنوان یکی از میهمانان ویژه در این مراسم حاضر خواهد بود.به این ترتیب کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان جمعه، 10 آذرماه در مسکو حاضر خواهد بود تا شاهد قرعه‌کشی جام جهانی 2018 روسیه باشد.
طاهری: دوست داریم مسی و رونالدو را هم بگیریم!
محسن طاهری مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان واکنش جالبی به شایعات پیرامون نقل و انتقالات تیم نشان داد و درباره شایعه حضور‌اشکان دژاگه و سروش رفیعی در تیم سپاهان گفت: این‌ها اخباری است که رسانه‌ها منتشر می‌کنند اما ابتدا باید وضعیت رفیعی با باشگاه الخور مشخص شود و سپس با او وارد مذاکره شویم. هر تیمی دوست دارد این بازیکنان را داشته باشد.او افزود: همه می‌گویند با دژاگه و رفیعی مذاکره کرده‌ایم اما روح خودمان هم خبر ندارد. ما دوست داریم حتی مسی و رونالدو را هم در تیم‌مان داشته باشیم. نام ۱۰ بازیکن را از ما می‌پرسند و ما هم می‌گوییم از خدای‌مان است این بازیکنان در سپاهان بازی کنند اما باید شرایطش پیش بیاید و توافق بین دو طرف ایجاد شود.طاهری هم‌چنین درباره اینکه گفته‌ می‌شود کرانچار تا پایان نیم فصل اول اولتیماتوم گرفته است، توضیح داد: به هیچ وجه چنین چیزی وجود ندارد. ما هیچ مهلتی برای سرمربی تیم تعیین نکرده‌ایم.
گرشاسبی: برانکو می‌ماند
سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس می‌گوید برانکو می‌ماند و کارش را با قدرت ادامه می‌دهد چون این موضوع مورد تاکید وزیر ورزش و هیئت مدیره باشگاه است.حمیدرضا گرشاسبی گفت‌: با تلاش و حمایت وزارت ورزش و جوانان بخشی از مطالبات ما از حامی مالی برای پرداخت درصدی به کادر فنی و بازیکنان دریافت شده و ظرف امروز و فردا به آنان پرداخت می‌شود.او ادامه‌ داد: تمرینات پرسپولیس با برنامه و منظم دنبال می‌شود. هواداران اصلا نگران نباشند. با دریافت مجوز حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا که با پیگیری مستمر وزیر ورزش و رئیس‌فدراسیون فوتبال صورت گرفت، مانند استقلال و تراکتورسازی از این بابت هم نگرانی نداریم.سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس درباره قرارداد برانکو خاطر نشان کرد: خود من در این مورد با توجه به عملکرد مناسب و مطلوب سرمربی پرسپولیس و رضایت وزیر ورزش و جوانان و هواداران از برانکو، با او جلسه‌ای خواهم داشت و در نهایت با حضور هیئت مدیره، برانکو در پرسپولیس می‌ماند چرا که عاشق ایران و پرسپولیس است.
جدال قعر جدولی‌ها و نیم نگاه پیکان به صدر
لیگ برتر فوتبال بعد از تعطیلی که به منظور برگزاری اردوی تیم ملی به وجود آمده از امروز با برگزاری دو بازی وارد هفته یازدهم خود خواهد شد.هفته یازدهم با مصاف این دو تیم از ساعت ۱۴:۳۰ چهارشنبه آغاز می‌شود. شاگردان فیروز کریمی هفته دهم توانستند با کسب پیروزی خود را از قعر جدول جدا کرده و به رتبه چهاردهم صعود کنند. در حالی گسترش فولاد ۱۱ امتیازی خود را آماده این بازی می‌کند که استقلال خوزستان با ۱۰ امتیاز، در رده پانزدهم قرار داشته و اوضاع چندان مساعدی ندارد. این تیم در روزهای اخیر به دلیل مشکلات مالی شدید تمرینی نداشته و بازیکنان نیز به دلیل دریافت نکردن مطالبات‌شان انگیزه‌ای ندارند. از همین رو گسترش فولاد برای رهایی از بحران و پیوستن به تیم‌های میانه جدول بهترین فرصت را پیش روی خود دارد.دومین دیدار هفته یازدهم از ساعت ۱۵:۱۵ آغاز می‌شود و شاگردان مجید جلالی با امید رسیدن به صدر جدول و بازپس‌گیری رتبه اول از پارس جنوبی، به مصاف تیمی می‌روند که هم‌چون استقلال خوزستان به لحاظ مالی با بحران روبه‌رو شده است. صنعت نفت آبادان که در ابتدای فصل با گرفتن بازیکنان تاثیرگذار توسط فراز کمالوند به دنبال رتبه تک رقمی در این لیگ بود، با گذشت ۱۰هفته نتوانسته انتظارات مالی بازیکنانش را برآورده کند. این تیم با ۱۳ امتیاز جایگاه هشتم جدول را در اختیار دارد و باید مقابل پیکانی قرار گیرد که با ۲۳ امتیاز سوم جدول است و به دنبال جبران اختلاف ۲ امتیازی‌اش با صدر جدول است.سایر بازی‌های هفته یازدهم دوشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.
پیروزی پرگل پرسپولیس مقابل پاراگ
تیم فوتبال پرسپولیس که از ساعت ۱۶ دیروز در ورزشگاه شهید کاظمی در یک دیدار تدارکاتی به مصاف پاراگ رفت با نتیجه ۵ بر یک توانست پیروز شود.گل‌های پرسپولیس را در این دیدار علی علیپور، گادوین منشا، آدام همتی (۲ گل) و احمد نوراللهی به ثمر رساندند.
قرارداد صانعی تمدید شد؛ ناظم‌الشریعه نه!
فدراسیون فوتبال قرارداد تمام مربیان تیم ملی فوتسال را تمدید کرد به جز محمد ناظم الشریعه.جلسه کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی با حضور عباس ترابیان، علی کفاشیان، محمدرضا ساکت، لیلا صوفی‌زاده، پریا شهریاری، شهرزاد مظفر و عباس هاشم‌پور در سازمان لیگ فوتسال برگزار و مقرر شد قرارداد کادر فنی تیم ملی زیر ۱۸ سال فوتسال آقایان به سرمربی‌گری علی صانعی تمدید شود.علی صانعی در پاسخ به این پرسش که مگر قرارداد مربیان تیم ملی چهارساله نبوده است؟ گفت: قرارداد همه مربیان تیم ملی فوتسال یک ساله است و سال به سال تمدید می‌شود. قرارداد من و آقای ناظم الشریعه نیز ۲۰ آبان ۱۳۹۵ تمدید شد و سه روز پیش به اتمام رسید. از همین رو درخواستی به فدراسیون نوشتیم تا قراردادمان را تمدید کنند.در حالی صانعی از تمدید سالانه قراردادها خبر می‌دهد که محمد ناظم‌الشریعه چندی پیش تاکید داشت قراردادش تا پایان جام‌جهانی ۲۰۲۰ تمدید شده است. اما در حال حاضر قرارداد صانعی تمدید شده اما همکاری ناظم‌الشریعه با تیم ملی، سه روز پیش به اتمام رسیده و فدراسیون فوتبال تصمیمی در قبال آن اتخاذ نکرده‌ است.
ارسال نامه به فیفا برای محرومیت باشگاه استقلال
امیرحسین صادقی مدافع سابق استقلال که حدود یک میلیارد و 50 میلیون تومان از این باشگاه طلبکار است به دلیل بی‌توجهی مسئولان این باشگاه به درخواست‌های این بازیکن برای وصول مطالباتش با ارسال نامه به کمیته تعیین وضعیف فیفا خواستار محرومیت این باشگاه از پنجره نقل و انتقالاتی آینده شد. وکیل امیرحسین صادقی با اعلام این خبر گفت: با توجه به درخواست‌های مکرر ما برای روشن شدن وضعیت طلب یک میلیارد و 50 میلیون تومانی صادقی و همچنین بی‌توجهی مسئولان باشگاه و لغو نشستی که خودشان درخواست داده بودند نامه‌ای را تنظیم و به کمیته تعیین وضعیت فیفا ارسال کردم و خواستار محرومیت باشگاه استقلال از پنجره نقل و انتقالاتی آینده شدم. قرار است به زودی پاسخ این شکایت‌نامه ما به باشگاه استقلال ارسال شود.
محرومیت سپاهان از حضور تماشاگر
کمیته انضباطی فدراسیون، آرای جدید خود را درباره تیم‌های لیگ برتری به این شرح اعلام کرد:* دیدار دو تیم سپاهان اصفهان و پیکان تهران در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال، برگزار و از سوی تماشاگران تیم سپاهان اصفهان تخلفانی مبنی بر سر دادن شعار و فحاشی به داور و بازیکن حریف (مسبوق به سابقه) رخ داد. این تیم به یک جلسه از همراهی تماشاگران خود محروم است (این رای قابل تجدید نظر است) و باید ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. (این رای قطعی است) * محمدرضا مهاجری، سرمربی تیم پدیده مشهد به دلیل اعتراض شدید به داور در دیدار برابر فولاد خوزستان که منجر به اخراجش شد، با تذکر کتبی کمیته انضباطی رو به رو شد.