kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۸۳۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷

اخبار ورزش جهان


تباس: قرارداد مسی تمدید شده است
رئیس ‌لالیگا از تمدید شدن قرارداد مهاجم آرژانتینی با بارسلونا خبر داد. خاویر تباس در جریان یک صبحانه کاری که توسط یورو پرس تدارک دیده شده بود درباره تمدید قرارداد لیونل مسی صحبت کرد. رئیس‌لالیگا گفت: مسی با بارسلونا قرارداد دارد. قرارداد او تمدید شده است. قراردادها زمانی رسمی می‌شوند که به امضا می‌رسند، نه زمانی که به صورت رسمی این موضوع را اعلام می‌کنند. اگر مرا فریب ندهند، او قراردادش را تمدید کرده است.
لوو: نبود ایتالیا در جام جهانی یعنی فاجعه
سرمربی تیم ملی آلمان از ضعف ایتالیا در راهیابی به جام جهانی اظهار تاسف کرد. تیم ملی ایتالیا برای اولین بار از سال ۱۹۵۸ نتوانست به جام جهانی راه یابد تا غایب بزرگ جام بیست و یکم لقب بگیرد. یواخیم لوو سرمربی تیم ملی آلمان در واکنش به این موضوع گفت: واقعا تاسف بار است که ایتالیا نتوانست به جام جهانی برود. به نظرم جام جهانی بدون ایتالیا فاجعه است. ایتالیا تیم خوبی دارد و بازیکنان مهمی در ترکیب خود دارد. از اینکه این تیم در جام جهانی نیست ناراحت هستم و برای سرمربی این تیم ناراحتم. لوو درباره دیدار دوستانه آلمان با فرانسه نیز گفت: در این دیدار تونی کروس و سامی خدیرا از ابتدا بازی خواهند کرد و دوست داریم به این دو بازیکن که در بازی با انگلیس غایب بودند بازی دهیم. همچنین قصد داریم در این دیدار از کوین تراپ درون دروازه استفاده کنیم.
ایبراهیموویچ به تیم ملی سوئد بازمی‌گردد؟!
مهاجم منچستریونایتد پس از صعود سوئد به جام جهانی ممکن است به تیم ملی برگردد. زلاتان ایبراهیموویچ پس از یورو ۲۰۱۶ فرانسه از تیم‌ ‌ملی سوئد خداحافظی کرد اما اکنون دوباره می‌تواند به تیم‌ ‌ملی بازگردد چون کشورش توانست در پلی‌آف جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ایتالیا را پشت سر بگذارد و به این رقابت‌ها صعود کند. برای برخی، بازگشت مهاجم سوئدی به تیم‌ ‌ملی جذاب است؛ بازیکنی که در این صعود نقشی نداشت اما با این حال در کشور خود به حدی محبوب است که همه معتقدند باید دوباره به تیم‌ ‌ملی بازگردد. زلاتان در این روزها از لحاظ فیزیکی آماده نیست تا در بالاترین سطح رقابت‌های جهان به میدان برود. حتی ممکن است تا ماه ژوئیه به شرایط ایده‌آل نرسد و آسیب‌دیدگی‌اش بهبود نیافته باشد. او هنوز نتوانسته است به میادین بازگردد.با این حال پس از صعود سوئد به جام جهانی، اکانت‌های روزنامه‌نگاران در توییتر و هواداران این کشور، تنها یک خواسته را مطرح کردند که آن بازگشت ایبراهیموویچ به تیم‌ ‌ملی بود.خیلی از روزنامه‌نگاران به دنبال پاسخ ایبراهیموویچ بودند اما تنها واکنش رسمی این بازیکن، تبریک به تیم‌ ‌ملی سوئد بود. او در توییترش نوشت:‌ ما سوئد هستیم.
خانه تکانی در تیم ملی ایتالیا با خداحافظی 4 بازیکن
چهار بازیکن شاخص تیم‌ ‌ملی فوتبال ایتالیا بعد از ناکامی این تیم در راه صعود به جام جهانی از بازی‌های ملی کناره‌گیری کردند.
بعد از ناکامی بزرگ چند بازیکن شاخص تیم‌ ‌ملی فوتبال ایتالیا اعلام بازنشستگی کردند. بعد از اینکه جان لوئیجی بوفون خبر خداحافظی خود را اعلام کرد، دنیله ده روسی ۳۴ ساله که سابقه ۱۱۷ بازی ملی را در کارنامه خود دارد و ۲۱ گل نیز به ثمر رسانده بود، از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. او سابقه قهرمانی با ایتالیا در جام جهانی  آلمان را در کارنامه خود داشت. آندرا بارتزالی نیز به جمع بازیکنانی پیوسته است که از تیم‌ ‌ملی فوتبال کشورش خداحافظی می‌کند. این مدافع ۳۶ ساله که بعد از یورو ۲۰۱۶ از تیم‌ ‌ملی فوتبال خداحافظی کرده بود، با درخواست ونتورا به تیم‌ ‌ملی بازگشت ولی بعد از ناکامی در راه صعود به جام جهانی او نیز اعلام خداحافظی کرد.نفر بعدی جورجیو کیه‌لینی، دیگر مدافع با سابقه فوتبال ایتالیا بود که بعد از بازی از تیم‌ ‌ملی خداحافظی کرد. این مدافع ۳۳ ساله که ۹۶ بازی ملی در کارنامه خود دارد، بعد از ناکامی بزرگ فوتبال ایتالیا در راه صعود به جام جهانی از تیم‌ ‌ملی فوتبال این کشور خداحافظی کرد. هر چند ونتورا اعلام کرده است که استعفا نداده است ولی باید منتظر خبر برکناری او و حضور مربی جدیدی در تیم‌ ‌ملی فوتبال ایتالیا باشیم. حالا فوتبال لاجوردی پوشان باید به دنبال حضور در یورو ۲۰۲۰ باشد تا ناکامی بزرگ در راه صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را به دست فراموشی بسپارد.
پخش زنده بازی‌های آسیایی با 427 دوربین
بازی‌های آسیایی 2018 قرار است توسط 427 دوربین به صورت زنده در آسیا و آمریکای لاتین پخش شود. اندونزی به دنبال این است تا 38 رشته ورزشی بازی‌های آسیایی را که در ماه آگوست 2018 برگزار می‌شود، به صورت زنده پخش کند. لیندا وایودی مدیر اجرایی پخش زنده بازی‌های آسیایی در این باره گفت: ما از 427 دوربین با سطح بالا استفاده می‌کنیم تا همه رشته‌ها غیر از اسکواش را پخش کنیم.رئیس کمیته پخش زنده مسابقات همچنین تفاهمنامه همکاری با بازی‌های بین‌المللی سوئیس و سرویس پخش زنده را به امضا رسانده است. همچنین کمپانی پخش تلویزیونی ژاپن نیز همکاری لازم را برای بازی‌های آسیایی 2018 خواهد داشت. لیندا در این باره اظهار داشت: بازی‌های آسیایی 2018 به صورت زنده در همه کشورهای آسیایی و آمریکای لاتین غیر از برزیل پخش خواهد شد. علاوه‌بر مسابقات، مراسم افتتاحیه و اختتامیه نیز به صورت زنده پخش می‌شود. مدیر اجرایی کمیته پخش زنده مسابقات تاکید کرد هزینه پخش زنده یک مسابقه 350 هزار دلار با 5 دوربین است. رشته دوومیدانی گرانترین بازی در مسابقات 2018 است که توسط 37 دوربین، یک هلی‌کوپتر و حدود 4 موتورسوار با مبلغ یک میلیون دلار پوشش داده می‌شود. هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی به میزبانی جاکارتا و پالمبانگ در تاریخ 18 آگوست تا 2 سپتامبر 2018 برگزار خواهد شد. هزاران ورزشکار از 54 کشور در این بازی‌ها حضور خواهند داشت. اندونزی برای دومین بار میزبانی این بازی‌ها را برعهده گرفته است. این کشور در سال 1962 نیز میزبان بود.
کسری ۷۵ میلیون یورویی پاری‎سن ژرمن
تیم فوتبال پاری‎سن ژرمن مجبور است تا پایان فصل جاری ۷۵ میلیون یورو به بودجه‎اش اضافه کند و در غیر این صورت قانون فیرپلی مالی برایش دردسرساز می‎شود.
روزنامه فرانسوی اکیپ در گزارشی از شرایط بد مالی این تیم از نظر فیرپلی مالی یوفا گزارش داده است. در این گزارش آمده تیم اونای امری قانون یوفا را زیر پا گذاشته است. در ماه سپتامبر یوفا تحقیقات درباره مسئله فیرپلی مالی پاری‎سن ژرمن را آغاز کرد. درست زمانی که این تیم نیمار و کیلیان امباپه را در ازای ارقام نجومی به خدمت گرفت. یوفا به این باشگاه اطلاع داده که باید بودجه این باشگاه ۷۵ میلیون یورو افزایش پیدا کند و برای این کار چند گزینه دارد. یکی از گزینه‎ها فروش بازیکن است. این گزینه البته گزینه مورد علاقه مالک ثروتمند باشگاه نیست و امری هم دوست ندارد بازیکنی از این تیم در ماه ژانویه از آنها جدا شود. اما این سریع‎ترین راه برای تامین بودجه است.روش دیگر افزایش رقم حق پخش تلویزیونی است که برای آن لازم است این تیم به روند قابل قبول و مورد علاقه هوادارانش در لیگ فرانسه و لیگ قهرمانان اروپا ادامه دهد. گزینه بعدی مورد بلیت فروشی است. با آمدن نیمار و امباپه پی‏اس‎جی به راحتی می‏‎تواند قیمت بلیت‎ها را افزایش دهد و البته باید مراقب باشد هواداران این تیم اعتراض نکنند. روش دیگر توسعه فروش محصولات مربوط به باشگاه است. نیمار و امباپه به این تیم ملحق شدند و شاید در سراسر دنیا هواداران این تیم علاقه بیشتری به خرید لباس‌ها و وسایل ورزشی این باشگاه داشته باشند.