kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۸۱۷
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱

آماده‌باش 17 استان برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان گفت: 17 استان برای خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه در حالت آماده‌باش قرار دارند.




علی اعمی اظهار کرد: یک‌هزار و 483 نجات‌گر در قالب 278 تیم‌ عملیاتی با 29 دستگاه آمبولانس، 8 دستگاه خودروی نجات و 33 دستگاه وانت کمک‌دار، آمادگی امدادرسانی برای کمک به مناطق زلزله‌زده را دارند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه 17 استان برای خدمات‌رسانی در حالت آماده‌باش قرار دارند که استان هرمزگان جزء 17 استان معین برای امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور نیست، اما در صورتی که هر لحظه از مرکز به ما اعلام نمایند جمعیت‌ هلال‌احمر هرمزگان آماده خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان خاطرنشان کرد: اقلام امدادی همگی در انبار موجود است که مهم‌ترین آن چادر، پتو و موکت می‌باشد که در صورت اعلام نیاز به مناطق زلزله‌زده ارسال خواهد شد و در حال حاضر 22 قلم کالای ضروری برای اسکان زلزله‌زدگان نیز در انبار‌ها موجود است.
اعمی بیان داشت: در صورت اعلام نیاز از مرکز کالا‌هایی که مورد استفاده زلزله‌زدگان باشد نیز به مناطق زلزله‌زده برای کمک‌های مردمی اطلاع‌رسانی می‌شود.