kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۸۱۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
استاندار:

برای تغییر مدیریتی استان همدان برنامه دارم

استاندار همدان خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی با تاکید بر اینکه برای ایجاد اشتغال شعار بس است، عملیاتی کار کنید گفت: اگر نتوانیم منابع موجود برای اشتغال‌زایی را جذب کنیم بی‌عرضگی کرده‌ایم.

همدان- خبرنگار کیهان:

محمد ناصر نیکبخت در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری با بیان اینکه با وجود اعتبارات و منابع فراوان هیچ بهانه‌ای برای مدیران وجود ندارد، افزود: با همه مشکلات بودجه‌ای موجود در کشور، منابع اعتباری برای تسهیلات تولید و اشتغال فراوان وجود دارد که به همت همه مدیران باید جذب شود.
وی خاطرنشان کرد: بجز مشکل مدیریتی و دلسوزی، هیچ مشکلی در استان وجود ندارد لذا برای تغییر مدیریتی برنامه‌ای داریم که در آینده اعلام می‌کنیم.
استاندار همدان تصریح کرد:‌ اگر مدیری نتواند از 340 میلیارد تومان اعتبار اشتغال‌زایی در نظر گرفته شده، رقمی را جذب کند مایه شرمساری و سرشکستگی همه ما است.
نیکبخت با اشاره به اینکه اعتبارات 340 میلیارد تومانی برای توسعه اشتغال سهمیه نهایی و قطعی همدان نیست، افزود: باید از اعتبارات گلوبال نهایت استفاده و جذب را داشته باشیم و شهرستانی هم که نتواند جذب سهمیه داشته باشد سهمیه آن به شهرستان دیگری اعطا می‌شود.
وی افزود: من التماس مدیران را می‌کنم و دستشان را می‌بوسم تا مانعی برای تولید نشوند و کار تولیدکنندگان را سخت و پیچیده نکنند.
استاندار همدان منابع موجود برای اشتغال را در استان برشمرد و تصریح کرد: 340 میلیارد تومان از یک طرف، 600 میلیارد تومان تسهیلاتی که بانک‌ها ارائه کردند، 110 میلیون تومان اعتبارات مشاغل خانگی، 100 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه روستایی، 430 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و غیره برای ایجاد اشتغال وجود دارد که باید بتوانیم آن را جذب کنیم.
وی با اشاره به اینکه همه مشکلات جامعه به اشتغال و تولید گره خورده است، ادامه داد: اگر مشکل بیکاری در جامعه حل شود، بسیاری از مشکلات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... حل خواهد شد لذا در این خصوص باید عملیاتی کار کرد.