kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۸۰۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰

اتصال راه‌آهن سبزوار به شبکه ریلی نیازمند 150میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌آهن منطقه 2 کشور گفت: اتمام طرح راه‌آهن سبزوار و اتصال آن به شبکه ریلی نیازمند یکهزار و 500 میلیارد ریال اعتبار است.


علی‌اکبر مردی در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی راه‌آهن سبزوار طی گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: در صورت جذب این مبلغ طرح راه‌آهن سبزوار تا پایان سال 97 تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اظهار کرد: در سال جاری تحویل 516 کیلومتر راه‌آهن در دستور کار قرار دارد که 400 کیلومتر آن آماده شده و مابقی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی گفت: اولویت دوم، طرح‌هایی با اهمیت کمتر می‌باشد که اتصال راه‌آهن سبزوار به شبکه سراسری یکی از این موارد است.
مردی با بیان اینکه مطالعات احداث ایستگاه سبزوار نیز انجام و اسناد و مدارک آن آماده شده است افزود: در این زمینه مناقصه‌ای در آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد و پیمانکار در صورت آزاد شدن زمین‌های مردم همزمان با دهه فجر عملیات عمرانی را آغاز خواهد کرد.
مدیر کل ساخت ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌‌های کشور نیز به خبرنگاران گفت: 2 ایستگاه برای راه‌آهن سبزوار در نظر گرفته شده که ایستگاه اول، ایستگاه علائم و ارتباطات با ساختمان کوچک 300 مترمربعی است.
غلامرضا رضایی‌ بالاجو افزود: ایستگاه اصلی با پنج هزار مترمربع زیربنا در زمین 126 هکتاری با هزینه 300 میلیارد ریال احداث خواهد شد که فراخوان پیمانکاران آن از طریق مناقصه در آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.
طرح راه‌آهن سبزوار که از سال 1382 مطرح بود به طول 45 کیلومتر از ایستگاه سلطان‌آباد آغاز و در روستای ایزی به پایان می‌رسد.