kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۷۷۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

اداره کردن دانشگاه فرهنگیان با سرپرست ظلم به این دانشگاه است

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: نباید دانشگاه بزرگ فرهنگیان با وظایفی که برنامه ششم توسعه بر عهده آن قرار داده است، بدون رئیس‌اداره شود.


اسداله عباسی درخصوص تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس و نهضت سوادآموزی، به فارس گفت: با توجه به اینکه سازمان امور اداری و استخدامی کشور اعلام کرده است، 94 درصد این نیروها از حدود 180 هزار نفر، همگی خانم هستند و با توجه به نیازی که برخی مناطق محروم به نیروی مرد دارند، توازن لازم ایجاد نمی‌شود.
عباسی ادامه داد: تا زمانی که دولت با جذب موافقت نکند، به دلیل اینکه این در قالب طرح است و مغایر با قانون اساسی شناخته می‌شود، رد خواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر باید به نقطه مشترکی برسیم؛ در حالی که آمارها ضد و نقیض است و آمار دقیقی در این خصوص وجود ندارد و به این خاطر تصویب این طرح به تعویق می‌افتد.تلاش می‌کنیم این موضوع را به نقطه قطعی برسانیم و به صحن علنی مجلس بیاوریم و در نهایت به قانون تبدیل شود.
عضو کمیسیون آموزش مجلس‌ با ‌اشاره به جذب این نیروها از طریق آزمون استخدامی، متذکر شد: با توجه به اینکه برخی افراد دارای سنوات بالاتر و برخی دیگر سنوات پایین‌تری دارند و احتمال ضایع شدن حق عده‌ای وجود دارد، در اینجا نیز ایراداتی است که تلاش می‌کنیم آن را برطرف کنیم.
عباسی درخصوص عدم پرداخت سرانه به مدارس، بیان داشت: آموزش و پرورش در حال حاضر با کمبود بودجه روبه رو است و بخشی از حق‌التدریس‌های کارکنان ستادی در سال جاری پرداخت نشده است و از طرف دیگر بخشی از مطالبات فرهنگیان نیز باقی مانده است.
وی افزود: بخشی از بودجه به سرانه مدارس اختصاص دارد که باید پرداخت شود که آن نیز آن طور که در شأن مدارس است، پرداخت نشده و امیدواریم وزیر آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اقدام لازم را انجام دهند.
عضو کمیسیون آموزش مجلس درخصوص تعیین رئیس‌دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: باید رئیس‌این دانشگاه تعیین شود و اداره کردن به صورت سرپرست ظلم در حق دانشگاه فرهنگیان است؛ به هر حال نباید این دانشگاه بزرگ با وظایفی که برنامه ششم بر عهده آن قرار داده است، بدون رئیس‌و با سرپرست اداره شود.
عباسی تأکید کرد: در هیچ جای دنیا چنین چیزی اتفاق نیفتاده است و این موضوع در اداره دانشگاه استثناء است؛ ضمن اینکه کم لطفی و نگاه غیر کارشناسانه‌ای وجود دارد که بعضی از افراد نسبت به دانشگاه فرهنگیان دارند و امیدوارم دید بازتری نسبت به این موضوع داشته باشند.
وی درخصوص اعلام نتایج تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: در حال حاضر باید این نتایج تا پایان آبان ماه در کمیسیون اعلام و در کمیسیون مشترک با گروه تحقیق و تفحص بررسی شده و به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه داده شود و هیئت‌رئیسه نیز زمان اعلام آن را در صحن علنی مشخص کند.