kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۷۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
وزارت ورزش دست به کار شد

نامه به رؤسای بازنشسته فدراسیون‌ها برای ترک مسئولیت



به گفته رئیس ‌دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و در راستای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها، موضوع از طرف وزارت ورزش به رؤسای بازنشسته فدراسیون‌ها اطلاع داده شده است.
سیدمحمدشروین اسبقیان با تاکید بر جایگاه افراد بازنشسته خاطرنشان کرد: افراد بازنشسته در حوزه‌های مختلف و به خصوص ورزش همیشه تاثیرگذار بوده‌اند اما به هر حال قانون منع به کارگیری بازنشستگان از طرف سازمان بازرسی کل کشور ابلاغ شده است و بر اساس آن این افراد باید کنار رفته و جایگاه را به چهره‌های جوان‌تر بدهند.
وی با بیان اینکه در عین حال نباید استفاده از تجربیات بازنشستگان نادیده گرفته شود، ادامه داد: این پیش‌بینی شده است که از افراد بازنشسته که دارای مدرک کارشناسی به بالا هستند به عنوان مشاور در نهادهای مختلف ورزشی استفاده شود. این راهکاری است که برای بهره‌گیری از تجربه‌های افراد بازنشسته در نظر گرفته شده شخصا هم زمانی از این همین ماده قانونی استفاده کرده و چند نفر را به عنوان مشاور در کنار خود داشتم.
رئیس‌دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها با تاکید بر اینکه در رابطه با منع به کارگیری افراد بازنشسته و لزوم به کار رفتن این دسته از افراد از مسئولیت‌هایی که در ورزش دارند، نامه‌نگاری لازم با چند فدراسیون شده است، تصریح کرد: به روسای فدراسیون‌هایی که شامل حال این قانون می‌شوند موضوع را به صورت مکتوب اعلام کرده‌ایم تا در راستای اجرای آن ترک مسئولیت کنند. برخی از این افراد پیش از این مجوزهایی را برای ادامه فعالیت گرفته بودند اما شرایط فرق کرده است، تعدادی بازنشسته داریم که ایثارگر بودند و بر اساس این قانون مجوز فعالیت گرفتند. فقط این دسته از افراد مستثنی هستند، افرادی که چنین شرایطی (ایثارگری) ندارند و بازنشسته هستند نمی‌توانند مسئولیت داشته باشند.
اسبقیان یادآور شد: معتقدیم حرمت افراد بازنشسته باید حفظ شود. نظر وزارت ورزش و شخص وزیر نیز همین است اما مقید به اجرای قانون هستیم. به هر حال احترام به قانون جزو وظیفه همه ماست. باید آن را مراعات و رعایت کنیم و اینگونه فرصت را به چهره‌های دیگر بدهیم تا ورزش بتواند روند خوب خود را طی کند به خصوص که ما بازی‌های آسیایی و المپیک را در پیش داریم و نباید تحت تاثیر اینگونه مسائل قرار داشته باشیم.
رئیس ‌دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در مورد اینکه اگر افراد بازنشسته ترک مسئولیت نکنند چه واکنشی از طرف وزارت ورزش دیده خواهد شد؟ گفت: بالاخره حرکت برخلاف قانون به صلاح هیچ فردی نیست باید از قانون تمکین کرد. این وظیفه ماست. وزارت ورزش در این زمینه پیگیری لازم را کرده و اقدامات را در زمان خود انجام می‌دهد. اجرای قانون در اولویت کار است و بر همین اساس موضوع را به صورت مکتوب به فدراسیون‌ها اعلام کرده‌ایم.