kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۷۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳

اخبار کوتاه از فوتبال


ابراز همدردی اهالی ورزش با زلزله زدگان
پس از وقوع زلزله 7/3 ریشتری در مرز ایران و عراق که متاسفانه باعث مرگ و مصدومیت تعدادی از هموطنان عزیزمان در شهرها و روستاهای غرب کشور شد، شمار زیادی از اهالی ورزش درگذشت هموطنان‌مان را تسلیت گفتند و ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده برای آنها از خداوند طلب صبر کردند.
عبداللهی: 3 خروجی در نیم‌فصل خواهیم داشت
نصرالله عبداللهی سرپرست تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه سه بازیکن از فهرست این تیم در نیم‌فصل خارج می‌شوند در واکنش به حرف و حدیث‌هایی که در مورد رزومه یرزی شانیاک مطرح شده است، گفت: چرا رزومه ندارد؟ او کارش را بلد است و می‌داند چه کار کند.سرپرست تیم فوتبال استقلال همچنین در مورد انتقادهایی که به خاطر اضافه وزن این مربی می‌شود، گفت: مگر می‌خواهد بازی کند که انتقاد می‌کنند؟ بازیکن نیاوردیم، مربی آوردیم. چاق است، چه کار کنیم؟ پوشکاش هم اواخر مربیگری‌اش 150 کیلو وزن داشت!عبداللهی درخصوص لیست ورود و خروجی استقلال در نیم‌فصل گفت: تصمیم‌گیری‌ها در زمان آغاز نقل‌وانتقالات نیم‌فصل اتخاذ می‌شود. کادر فنی به دنبال حضور مهاجم گلزن است. بهنام برزای و محسن کریمی هم باید به لیست اضافه شوند، بنابراین سه خروجی خواهیم داشت.
دایی: باید با موضوع فساد در فوتبال جدی مبارزه شود
نشست مشترک مهدی تاج و علی دایی صبح دیروز برگزار شد که اعضا در این جلسه به بررسی بحث فساد پرداخته و معتقد بودند که باید کار کارشناسی در این زمینه صورت بگیرد تا این معضل از جامعه فوتبال ریشه‌کن شود.علی دایی، پیشکسوت و کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ضمن تسلیت به جامعه ایران به خاطر درگذشت تعدادی از هموطنان عزیزمان در غرب کشور در حاشیه جلسه خود با مهدی تاج گفت: باید کمپینی را درست کرد تا جامعه فوتبال، فدراسیون فوتبال و همه آحاد ورزش کشور با یاری رساندن به این عزیزان، شرایط مناسب را فراهم کنند. در واقع انتظار ما این است که با آسیب دیدگان این زلزله همدردی کنیم و هر آنچه در توان‌مان است، از آنها دریغ نکنیم.کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال درباره بحث فساد و موضوعاتی که اخیرا در این خصوص مطرح شده است، گفت: انتظار ما این است که به بحث فساد به صورت جدی برخورد شود و با کار کارشناسی و اجرای برنامه‌های مختلف، این معضل ریشه‌کن شود. فساد در جامعه وجود دارد و فوتبال نیز از این قاعده مستثنی نیست. بر همین اساس معتقدم نباید بیش از حد بحث فساد در فوتبال را برجسته کرد و با سیاه‌نمایی شرایطی فراهم شود که این رشته پرطرفدار مظلوم واقع شود.سرمربی تیم فوتبال سایپا در ادامه بیان کرد: فدراسیون فوتبال در راستای بررسی ورفع معضلات فساد در فوتبال، قول هرگونه همکاری را داد تا با استفاده از داشته‌های خود و همکاری با کمیته اخلاق، پلیس امنیت و دستگاه‌های نظارتی بتواند در رفع این مسئله بکوشد. وی ادامه داد: تاج از پیشنهاد جلسه با کلیه دست‌اندرکاران و پیشکسوتان فوتبال استقبال و اعلام کرد که با اعضای کمیته‌های اخلاق و انضباطی و همچنین دستگاه‌های نظارتی، جلسه‌ای در این خصوص برگزار خواهد کرد و از اظهار نظرات گفته شده به هیچ وجه ناراحت نبوده و این مطالب را موجب رشد و شکوفایی فوتبال می‌داند.
افزایش 30 تا 50 درصدی حق‌الزحمه داوران
فریدون اصفهانیان، رئیس‌کمیته داوران درباره افزایش دستمزد داوران گفت: با توجه به اینکه در جلسات قبلی هیئت‌رئیسه طرح افزایش دستمزد داوران تمام مسابقات (فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی) در بخش آقایان و بانوان را ارائه کرده بودیم، خوشبختانه در جلسه امروز (دیروز) هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال این طرح به تصویب اعضای هیئت‌رئیسه رسید و مقرر شد دستمزد داوران فوتبال 30٪ ، فوتسال و فوتبال ساحلی 35٪ در بخش آقایان افزایش پیدا کند. همچنین فوتبال بانوان 50٪ و فوتسال و فوتبال ساحلی بانوان 40٪ افزایش پیدا کرد.
مقام سومی پدیده در مسابقات جام شهدا
در چارچوب دیدار رده‌بندی جام شهدا از ساعت 15 و 15 دقیقه دیروز تیم‌های پارس جنوبی جم و پدیده مشهد در ورزشگاه شهر قدس به مصاف یکدیگر رفتند.این بازی با تساوی یک بر یک در طول 90 دقیقه به پایان رسید و پدیده در ضربات پنالتی با نتیجه چهار بر یک به پیروزی رسید. ارسلان مطهری دقیقه 18 (پنالتی) برای پارس جنوبی و محمد اسماعیل نظری 43 (پنالتی) برای پدیده گلزنی کردند.برای پدیده اکبر صادقی، محمدرضا خلعتبری، رضا ناصحی و سعید جلالی پنالتی خود را گل کردند.برای پارس جم فرشاد سالاروند گلزنی کرد اما ضربات پنالتی وحید حمدی‌نژاد و محمدی‌مهر را دروازه‌بان مهار کرد.