kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۷۴۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
خاطرات شیرین جهانبخش در نایمخن تکرار شد

محک جدی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ونزوئلا

تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در جام جهانی آماده می کند در دیدار برابر ونزوئلا به برتری رسید.


شاگردان کارلوس کی روش که چند روز قبل در دیداری تدارکاتی برابر تیم دوم پاناما به برتری رسیده بود، دوشنبه شب در شهر نایمخن هلند به مصاف تیم ملی ونزوئلا رفت و به برتری یک بر صفر رسید. علیرضا جهانبخش در دقیقه ۵۶ برای ایران گل زد.
ایران در این بازی با ترکیب علیرضا بیرانوند (رشید مظاهری - 46)، مرتضی پورعلی‌گنجی، سیدجلال حسینی (امید ابراهیمی - 61)، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی (اکبر ایمانی - 46)، علی کریمی، اشکان دژاگه (سامان قدوس - 46)، علیرضا جهانبخش (کاوه رضایی - 61)، وحید امیری و رضا قوچان‌نژاد (سردار آزمون - 61) به میدان رفت.
ملی پوشان کشورمان که در اردوی آماده سازی اروپا حضور دارد در حالی به مصاف تیم ونزوئلا رفت که در دیدار برابر پاناما محک جدی نخورد و علاقمندان به فوتبال امیدوار بودند در این دیدار ملی پوشان ایران محک جدید بخورند و تحت فشار قرار بگیرند که در دقایقی از بازی این اتفاق رخ داد.
در نیمه اول تیم حریف نتوانست موقعیت خطرناکی روی دروازه ایران ایجاد کند و این شاگردان کی روش بودند که نمایش بهتری داشتند. این اتفاق در نیمه دوم هم رخ داد  و اکثر زمان بازی در اختیار ایران بود.  تیم ملی که نمایش بهتری از حریف داشت در دقیقه ۵۶ روی پاس خوب وحید امیری که برای علیرضا جهانبخش ارسال شد به گل برتری رسید و جهانبخش در ورزشگاهی که بازیهای زیادی را انجام داده است دروازه حریف را باز کرد. با این گل خاطرات خوب علیرضا جهانبخش در شهر نایمخن هلند تکرار شد. جهانبخش در نخستین حضور در تیم‌های هلندی، پیراهن تیم نایمخن را بر تن کرده بود. در ۲۰ دقیقه پایانی تا حدودی تیم ونزوئلا توانست فشارهایی را روی دروازه ایران ایجاد کند که در همین چند صحنه ضعف خط دفاعی و آشفتگی بازیکنان مشخص شد و کی روش خوش شانس بود که دروازه تیمش در چند صحنه خطرناک باز نشد.  تیم ملی در دقیقه ۸۴ می توانست گل دوم را وارد دروازه حریف کند اما سردار آزمون ضربه‌اش را به بدن دروازه‌بان ونزوئلا زد و توپ برگشتی هم ثمری برای ایران نداشت. در دقیقه ۸۸ هم اکبر ایمانی با شوتی تماشایی دروازه حریف را تهدید کرد که دروازه‌بان توپ را به کرنر فرستاد.  در پایان بازی ایران موفق شد با نتیجه یک بر صفر ونزوئلا را شکست دهد ولی مهمتر از بازی استفاده از بسیاری از بازیکنان تیم ملی بود که کادرفنی آن را انجام داد.
هفتاد و نهمین حضور کی روش روی نیمکت
اما بازی دیشب ایران و ونزوئلا ، هفتاد و نهمین حضور کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی بود. این مربی از ابتدای سال 90 شمسی سرمربی ما شده ودر دهه 90 فوتبال ما تنها او را به عنوان سرمربی داشته است .ایران در این 79 بازی 47بار برنده شده است،23بار مساوی شده وتنها 9بار بازنده شده است.ایران در حالی از 79بازی 164 امتیاز گرفته است که کی روش صاحب بهترین میانگین امتیاز در تاریخ فوتبال ایران است.