kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۷۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳

اخبار ورزش جهان



تعلیق رقیب اصلی بهداد سلیمی در المپیک ۲۰۱۲ لندن
«روسلان آلبگوف» وزنه‌بردار مطرح روسیه که مدال جهانی و المپیکی در کارنامه دارد، به دلیل اتهام دوپینگی بودن، به حالت تعلیق مواجه شد.فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اعلام کرد که این ورزشکار 29 ساله به نقض قانون «استفاده یا تلاش برای استفاده از مواد ممنوعه» متهم شده است.آلبگوف در المپیک 2012 لندن یکی از رقبای اصلی بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی در دسته 105+ کیلوگرم بود که البته پس از دو نماینده کشورمان در رده سوم ایستاد و به مدال برنز بسنده کرد.او همچنین دو طلای مسابقات قهرمانی جهان در سال‌های 2013 و 2014 و دو طلای قهرمانی اروپا در سال‌های 2012 و 2012 را در کارنامه دارد. روسیه یکی از کشورهایی است که به دلیل تعداد بالای ورزشکاران دوپینگی، از حضور در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان در آمریکا منع شده است.
مادرید: دیگر قیمت فروش بیل برایمان مهم نیست
باشگاه رئال مادرید رسما نام گرت‌بیل را بدون قید و شرط در فهرست فروش خود قرار داد و اعلام کرد که مبلغ فروش او دیگر اهمیتی ندارد. نوزده مصدومیت جداگانه و مستقل در بدن گرت بیل از او یک کلکسیون مصدومیت ساخته، بازیکنی که در 55 درصد از بازی‌های رسمی دوران تحت قراردادش مصدوم و در حال استراحت بوده و در زمان بازیگری نیز همیشه مراقب تجدید یا تشدید مصدومیت‌ها بوده است.باشگاه رئال مادرید نیز نام بیل را رسما در فهرست فروش خود قرار داده و البته در چند روز گذشته مشتری جدی بیل، یعنی منچستریونایتد از خریدش صرف نظر کرده است.بیش از 100 میلیون یورو برای بیل هزینه شد و شاید برنده این معامله بیل و مدیر برنامه‌های او بودند. در نهایت رئال مادرید در این موضوع متضرر شد و اکنون فقط به فروش او فکر می‌کند.
اخراج سرمربی پاری سن ژرمن به خاطر نیمار!؟
باشگاه فوتبال پاری‌سن‌ژرمن فرانسه ممکن است در پنجره زمستانی به خاطر نیمار، سرمربی خود را اخراج کند. اونای امری در فصل جاری نتایج خوبی با پاریسی‌ها گرفته است. اما حتی داشتن بیلانی مطلوب ادامه حضورش را نزد متمول‌های فرانسوی تضمین نمی‌کند.براساس اخباری که منابع خبری گزارش می‌کنند، این مربی با سران باشگاه دچار اختلافات عمیقی شده است که منشا همه آن، نیمار،‌مهاجم برزیلی فصل قبل بارسلونا و کنونی پاریسی‌ها است.مطابق همین اخبار احتمال دارد سن‌ژرمن تا نیم فصل با وی به همکاری ادامه دهد و بعد به جایش یک مسئول فنی جدید بکار گمارد.البته در این مورد هم گزارش شده مهم‌ترین گزینه برای جانشینی وی، آقای خاص یا همان ژوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی منچستریونایتد است.با توجه به این نکته که مربی یونایتد‌ها در مصاحبه‌هایش پیوسته از ارتباط خوب با روسای باشگاه حرف زده و برای آینده تیم برنامه‌ریزی می‌کند، معلوم نیست سن‌ژرمن به چه نحو تصمیم دارد مورینیو را از آن خود کند.