kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۷۴۵
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
تشریح برنامه‌های میزبانی ایران در رقابت‌های قهرمانی قاره کهن

مقصودلو: دستاورد مسابقات کبدی آسیا رویارویی با هندی‌ها است


رئیس ‌فدراسیون کبدی یکی از علل دریافت میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیا توسط ایران را رویارویی با تیم قدرتمند هند قبل از بازی‌های آسیایی جاکارتا عنوان کرد و گفت: ما تمام این هزینه‌ها را به جان خریدیم تا از یک طرف با هندی‌ها بازی داشته باشیم و از سوی دیگر عملکرد سرمربیان هندی تیم‌های ملی خودمان را هم ارزیابی کنیم.
نشست خبری رقابت‌های کبدی قهرمانی آسیا در گرگان دیروز با حضور رئیس فدراسیون و سرمربیان تیم‌های ملی ایران برگزار شد. در این نشست محمدرضا مقصودلو رئیس‌فدراسیون کبدی درباره این رقابت‌ها ،تعداد حضور تیم ها،نحوه میزبانی گرگانی‌ها و... به اظهار نظر پرداخت که گزیده‌ای از صحبت‌های وی در ادامه می‌آید:
* اکثر کشورهایی که در بازی‌های آسیایی گرگان حاضر خواهند شد در این دوره از مسابقات حضور دارند و می‌خواهند خود را محک بزنند. در بخش بانوان تاکنون 11 تیم و در بخش مردان 10 تیم حضور دارند.
* ما تفاهم‌نامه‌ای با مدیرکل استان گلستان داریم. هزینه‌ها را برآورد کرده‌ایم. اسپانسرهای جزئی هم وجود دارند. اسکان و برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه به عهده میزبان است. تغذیه، هزینه رفت و آمد تیم‌ها بر عهده فدراسیون است. چیزی که برآورد شده است 591 میلیون تومان هزینه مسابقه خواهد بود که 350 میلیون آن به عهده میزبان مسابقه‌ها و مابقی به عهده فدراسیون خواهد بود. این مسابقه‌ها جوایز نقدی ندارد اما خود استان از طریق سازمان‌ها و ارگان‌هایی که کمک خواهند کرد ممکن است هدایایی چه نقدی و چه وسایل سنتی اهدا کنند.
*ما برای برگزاری این مسابقات هیچ مشکل مالی نداریم و بدهی به جا نخواهیم گذاشت. تمام هزینه‌ها برآورد شده است و ما نیز نیمی از تعهدات خود را به اداره کل استان پرداخت کرده‌ایم. همه چیز از الان مشخص است و مشکلی پیش نخواهد آمد. ما نگرانی از بابت بخش مالی نداریم. اول مشکلات مالی را برطرف می‌کنیم و بعد مسابقه‌ها را برگزار خواهیم کرد.
* هندوستان بازی تدارکاتی به ما نمی‌دهد. ما تلاش کردیم که قبل از بازی‌های آسیایی جاکارتا بازی‌های تدارکاتی با هندی‌ها داشته باشیم. ما 9 ورزشکار در لیگ ستارگان هند داریم که حدود 100 میلیون یا بیشتر درآمد دارند بنابراین ما می‌خواستیم که قبل از جارکارتا این هزینه‌ها را به جان بخریم و بازیکنان ما با تیم اصلی هند بازی کنند. از این جهت این مسابقه‌ها برای ما مهم است. از طرف دیگر جین (سرمربی تیم ملی کبدی زنان) و سوتار (سرمربی تیم ملی کبدی مردان) یک سال است که در ایران هستند و می‌خواهیم عملکرد تیم ملی در مسابقه‌ها را ارزیابی کنیم و ببینیم که پیشرفتی حاصل شده است یا خیر.
رقابت‌های کبدی قهرمانی آسیا در دو بخش زنان (پنجمین دوره) و مردان (دهمین دوره) با حضور تیم‌هایی از کشور‌های ایران، هندوستان، کره جنوبی، پاکستان، ژاپن، تایلند، سریلانکا، افغانستان، عراق، ترکمنستان و چین تایپه از یکم تا ششم آذرماه در استان گرگان برگزار خواهد شد.