kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۷۴۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳

حوادث کوتاه از کشور


    قاچاق دارو
زاهدان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس امنیت عمومی استان از کشف 27 هزار و 618 قلم داروی قاچاق در شهرستان زاهدان خبر داد.
سرهنگ «علی ‌محمدی» گفت: ماموران با اشراف اطلاعاتی محل دپوی بار قاچاق را شناسایی و در بازدید از این مکان مقدار 27 هزار و 618 قلم انواع داروی قاچاق به ارزش 552 میلیون ریال کشف کردند.
تعطیلی کبابی بین راهی
جاسک- خبرنگار کیهان: سه واحد کبابی بین راهی به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی توسط بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاسک پلمب شد.
انفجار مین
ایلام- ایرنا: فرماندار دهلران از انفجار مین در این شهرستان و مجروح شدن 2 سرباز مرزبانی خبر داد.
سیدحسینعلی موسوی گفت: در حادثه انفجار مین اطراف پاسگاه انتظامی نهر عنبر 2 سرباز مجروح شدند.وی افزود: با توجه به میزان جراحت، سربازان برای ادامه درمان به مرکز استان منتقل شدند.
کشف برنج خارجی
اهواز- خبرنگار کیهان: جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف 58 تن برنج و شکر قاچاق به ارزش 3 میلیارد ریال در شهرستان شادگان خبر داد.سیدمحمد صالحی با اعلام این خبر گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی موفق به شناسایی یک انبار بزرگ دپوی شکر و برنج خارجی در یکی از مناطق شهرستان شادگان شدند.
وی افزود: ماموران پلیس در بازرسی از محل دپوی این محموله قاچاق، 50 تن برنج و 8 تن شکر خارجی فاقد هر گونه مدارک مثبته گمرکی کشف و ضبط کردند.صالحی گفت: کارشناسان ارزش ریالی این محموله قاچاق را بالغ بر 3 میلیارد ریال ارزیابی کردند.جانشین فرمانده انتظامی خوزستان افزود: در این رابطه یک قاچاقچی که اقدام به دپوی محموله‌های قاچاق می‌کرد دستگیر شد.
تصادف خونبار
یاسوج- ایسنا: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از کشته شدن 3 نفر و مصدومیت 3 نفر دیگر در اثر وقوع دو حادثه رانندگی در محور یاسوج- اصفهان خبر داد.
جلال پوران‌فرد گفت: در حادثه نخست بر اثر واژگونی یک دستگاه پژو پارس یک نفر مجروح شد و در حادثه دوم بر اثر برخورد یک کامیون با خودروی پراید سه نفر کشته و دو نفر مجروح شدند.
مصدومیت بر اثر تیراندازی
دزفول- ایرنا: 2 نفر راکب موتورسیکلت در دزفول با شلیک سلاح شکاری یک شهروند را مصدوم کرده و متواری شدند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه دزفول گفت: راکبان موتورسیکلت شنبه شب در حالی که صورت خود را پوشانده بودند در یکی از مناطق حاشیه‌ای این شهر اقدام به تیراندازی کردند.
امیر عیسی‌زاده با بیان اینکه دستگیری عوامل این تیراندازی در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته است افزود: در این تیراندازی یک نفر مصدوم شده که در بیمارستان تحت درمان است.وی اضافه کرد: بر اساس تحقیقات پلیس عوامل این تیراندازی شناسایی شده و به زودی دستگیر و مجازات می‌شوند.
کشف چک پول جعلی
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی رودبار گفت: ماموران انتظامی این شهرستان 157 قطعه ایران چک 500 هزار ریالی جعلی در مجموع به قیمت 78 میلیون و 500 هزار ریال در بازرسی از یک خودرو پراید در شهرستان رودبار کشف کردند.
سرهنگ علیزاده افزود: راننده و سرنشین این خودرو یک زن و شوهر اهل مازندران بودند که هر دو دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
انفجار گاز
کرج- ایرنا: مسئول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اعلام کرد که بر اثر انفجار گاز شهری در البرز یک نفر مصدوم و سه واحد مسکونی تخریب شد.
سیدجواد موسوی اظهار داشت:‌ این حادثه در خیابان حافظ منطقه گلشهر کرج در یک ساختمان پنج طبقه نوساز رخ داد.
وی با بیان اینکه این ساختمان نوساز فاقد سکنه بود،‌ ادامه داد: انباشت گاز در طبقه چهارم سبب انفجار شد که 3 واحد حدود 70 تا 100 متری خسارت کلی دید.موسوی خاطرنشان کرد: بر اثر این حادثه یک کارگر دچار سوختگی شد که به مراکز درمانی البرز انتقال یافت.
این مسئول اظهار داشت: میزان خسارت وارده توسط کارشناسان در دست بررسی است.
دستگیری کلاهبردار
یزد- خبرنگار کیهان: سرپرست پلیس آگاهی استان یزد از دستگیری فردی خبر داد که از طریق فروش مال غیر هفت میلیارد ریال از شهروندان یزدی کلاهبرداری کرده است.سرهنگ محمدرضا حناساب گفت: تحقیقات پلیس نشانگر این بود که متهم ضمن تصرف مال غیر اقدام به فروش زمین‌های مسکونی به چندین نفر از شهروندان کرده است.
وی اضافه کرد: تاکنون 20 نفر از شاکیان و مالباختگان شناسایی شده‌اند.
جان باختن یک کارگر
گناباد- مهر: مسئول سازمان آتش‌نشانی گناباد گفت: عدم رعایت مسائل ایمنی جان یک کارگر را هنگام کار با دستگاه سنگ‌کوب گرفت.
محمد قصاب افزود: یک کارگر به داخل دستگاه سنگ‌کوب سقوط کرده و در داخل دستگاه محبوس شد که گروه نجات، مصدوم این حادثه را از لابه‌لای چرخ دنده‌های دستگاه بیرون آورده و به نیروهای اورژانس تحویل دادند.
وی اضافه کرد: مصدوم به دلیل پارگی شریان‌ها و خونریزی زیاد جان خود را از دست داد.
برخورد مرگبار دو خودرو
رشت- خبرنگار کیهان: برخورد کامیون کمپرسی «بنز» با یک دستگاه خودروی سواری پراید در شهرستان رشت 4 کشته و زخمی برجای گذاشت.
رئیس پلیس راه استان گیلان با اعلام این خبر اظهار داشت: در این حادثه کامیون کمپرسی«بنز» هنگام تردد در محور رشت- جیرده در محدوده «فلکده» شهرستان رشت پس از انحراف از مسیر اصلی به یک دستگاه خودروی پراید در لاین مخالف برخورد که بر اثر آن راننده و یکی از 2 سرنشین خودروی پراید در دم جان باختند.سرهنگ حسین محمدپور سن کشته‌شدگان را 35 و 33 ساله عنوان کرد و افزود: 2 سرنشین دیگر خودروی پراید نیز در این حادثه به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.به گفته وی تجاوز به چپ کامیون کمپرسی علت اصلی این سانحه رانندگی بود.
سارق طلافروشی در دام پلیس
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان نائین از دستگیری عامل سرقت طلافروشی در یزد و کشف سه میلیارد ریال طلاجات مسروقه توسط ماموران پاسگاه انتظامی چوپانان این فرماندهی خبر داد.
سرهنگ «صادق کاظم‌زاده» اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در سه راهی چوپانان به اردکان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی سواری پژو 405 که با دیدن ماموران تغییر مسیر داد، مشکوک و بلافاصله نسبت به متوقف کردن آن اقدام کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو یک کیف حاوی مقدار دو کیلو و 758 گرم طلاجات کشف که پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد فرد مذکور این طلاجات را از یک طلافروشی در شهرستان یزد به سرقت برده و قصد فرار به سمت استان‌های شمالی کشور را داشته است.
این مقام انتظامی عنوان کرد: در این رابطه متهم دستگیر و به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.