kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۷۳۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵

خسارات و تلفات زلزله در عراق


زلزله شامگاه یکشنبه در عراق حداقل 6 کشته و بیش از 500 مصدوم بر جای گذاشت.
به گزارش ایسنا، به دنبال وقوع زلزله 7/3 ریشتری در مرز ایران و عراق، وزارت کشاورزی اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که آسیب‌هایی به سد دربندخان وارد شده که کارشناسان در حال بررسی آن هستند. از ساکنان منطقه نیز خواسته شده از این محل دور شوند.
بنابر اعلام شبکه الحره، وزارت منابع آبی عراق نیز اعلام کرد که زلزله موجب ریزش سنگ از کوه مجاور سد به داخل آن شده است.
بنابر این گزارش بسیاری از شهروندان عراقی نیز برای حفظ جانشان شب را در خیابان‌ها به سر بردند.
خبرگزاری عراقی «نینا» نیز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که در جریان زلزله، بیمارستان‌های کرکوک، آزادی و کیوان پذیرای ۷۰ تن از مصدومان این حادثه از منطقه کرکوک بوده‌اند. بنابر اعلام این منبع تا کنون 6 تن در این حادثه کشته شده‌اند.به گفته وزیر بهداشت منطقه کردستان عراق بیش از ۳۰ تن از مصدومان این حادثه از شهرک دربندیخان واقع در ۷۵ کیلومتری شرق شهر سلیمانیه کردستان هستند.دربندیخان از شهرهای عراق، بیشترین آسیب را دیده و زمین لرزه همچنین موجب قطعی برق بیمارستانِ این شهر شده و ساختمان‌های شهر نیز به شدت خسارت‌ دیده‌اند.
همچنین بنابر اعلام شبکه العالم برق مناطق زلزله‌زده در عراق نیز قطع شده است.مرکز هماهنگی بحران دولت منطقه‌ای کردستان عراق نیز اعلام کرد: در پی وقوع زلزله 7/3 ریشتری یکشنبه شب در عراق دست‌کم 6 تن کشته و بیش از ۵۰۰ نفر مصدوم شدند.
طبق اعلام مرکز لرزه‌نگاری آمریکا بیش از ۷۰ میلیون نفر زمین‌لرزه یکشنبه شب را احساس و ۲۳۹ هزار نفر از آنان، لرزه‌های آن را بسیار قوی و شدید تجربه کرده‌اند.به گزارش روزنامه اکسپرس، یکی از مقامات دپارتمان هواشناسی عراق اعلام کرد: این زمین‌لرزه در سراسر کشور از جمله بغداد احساس شده اما بزرگی آن حدود 6/5 ریشتر بوده است. در پی این حادثه بسیاری از ساکنان پایتخت عراق وحشت‌زده خانه‌ها و ساختمان‌های بلند را ترک کرده‌اند.