kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۷۱۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
حل مسائل زنان در خانواده و اجتماع با مبنا قرار دادن کتاب آسمانی و سیره اهل بیت(ع)

مطالبات جمعی از خواهران طلبه در مقوله حقوق زن و موضوعات فرهنگی


 با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران خواب طراحان استراتژی فرهنگی و استعمار نوین آشفته شد و دیری نپایید که امت مسلمان به رهبری امام خمینی(ره) یک تحول سیاسی فرهنگی و اجتماعی با هدف احیای معارف اسلامی در کشور به وجود آورد و در این عرصه زنان انقلابی و مومن با شیوه‌ای از حضور اجتماعی آشنا شدند که مبتنی بر ارزش‌های اسلامی بود و توانستند در عرصه‌های گوناگون یک الگوی منحصر به فرد از زن مسلمان را در جامعه ارائه دهند.
از این رو اسکتبار جهانی که از اول انقلاب در آزمون براندازی نظام اسلامی ناموفق بود، استحاله فرهنگی دراز مدت را در دستور کار خود قرار داد و از شیوه‌های گوناگون راه نفوذ را در پیش گرفت، در این میان توجه به مقوله زنان و موضوعات فرهنگی و اجتماعی مرتبط با حقوق زنان، به عنوان طیف اثرگذار در جامعه بسیار حائز اهمیت می‌نمود؛ لذا در فضای فعلی کشور نیز ما زنان حوزوی که همیشه هوشیار و حساس نسبت به تصمیم‌سازی‌های ملی و بین‌المللی بوده‌ایم، بار دیگر نسبت به وقایع اخیر در کشور و محیط پیرامون که با شعار احقاق حقوق دختران و زنان در حال شکل‌گیری است، احساس وظیفه و حضور فعال نمودیم و بدین وسیله مطالبات خود را در ذیل از مسئولان خدوم در نظام جمهوری اسلامی و نمایندگان شهر مقدس مشهد اعلام می‌داریم تا هوشیار باشند و تحت تاثیر فشارهای سازمان‌های بین‌المللی قرار نگرفته و بدور از غفلت از آموزه‌های اسلام ناب محمدی و قانون اساسی و قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران همواره همت خود را بر حفظ ارزش‌های انقلاب گمارند.
1- در چند ماه اخیر مواجهه با شکل‌گیری جمعیتی به نام پارلمان زنان در استان خراسان رضوی توسط استانداری شدیم که با بودجه دولتی شروع به کار کرده و مشغول به عضوگیری است. سؤال ما این است شکل‌گیری چنین پارلمانی در کنار مجلس شورای اسلامی آیا مغایر با قوانین جمهوری اسلامی و قانون اساسی نیست؛ لذا قویاً... خواستار انحلال این دست فعالیت‌های موازی کاری هستیم و متقاضی صرف بودجه‌های آن در جهت رفع فقر، ‌اشتغال جوانان، تسهیل در امر ازدواج و... در این استان هستیم.
2- ما جامعه زنان خواهان اجرای دقیق قانون سن ازدواج بر اساس تعالیم اسلام و قانون مدنی در کشور هستیم تا با جلوگیری از بروز بی‌عدالتی در عرصه ازدواج دختران، مسئولان تحت فشارهای سازمان ملل به فکر از بین بردن یا عوض کردن اصل قانون نیفتند؛ چرا که کنوانسیون‌های دفاع از حقوق زنان و حقوق کودک فقط با ادعای دفاع از حقوق چیزی جز تسلط فرهنگ استکبار بر کشور را به ارمغان نخواهد داشت.
3- آمار بالای اعتیاد، بیکاری، طلاق، رکود بازار و اقتصاد، افت تحصیلی جوانان، بالا رفتن سن ازدواج و به دنبال آن رواج ابتذال، بدحجابی و... از مسائل فرهنگی طراز اول کشور می‌باشد و این موضوعات مهم را مسئولان مدافع حقوق زنان مورد غفلت قرار داده و با بزرگ‌نمایی و تصویب و پیگیری مسائلی از جمله ملغی کردن اجازه همسر در خروج زن از کشور که آثار و پیامدهای غیر قابل جبران دارد را از موفقیت‌های خود می‌پندارند و با افتخار از آن یاد می‌کنند، ما خواهان توجه به مسائل مغفول مانده در کشور هستیم.
4- با توجه به مشکلات عدیده در حوزه‌فرهنگ آیا در اولویت قرار دادن موضوعاتی از جمله حضور زنان در ورزشگاه‌ها باری از مشکلات جامعه می‌کاهد یا اینکه فضای حاکم در کشور را آبستن معضلات دیگر می‌کند و توجه مردم را از موضوعات مهم‌تر معطوف به مسائل فرعی می‌نماید.
بی‌تردید از مطالبات حقیقی ما زنان مومن به انقلاب و اسلام، تأکید بر شأن اجتماعی- سیاسی زنان اما با در نظر گرفتن اولویت‌ها، در نقش‌های زنانه است؛ تا بدینوسیله الگوهای نظام سرمایه‌داری و استکبار فرهنگی به چالش کشیده شود و حل مسائل زنان در خانواده و اجتماع با مبنا قرار دادن کتاب آسمانی و سیره‌اهل‌بیت(ع) میسر شود؛ لذا سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کلان باید مبتنی بر این آموزه‌ها و تقویت هویت‌فرهنگی و اجتماعی و ملی باشد.
در پایان توفیق خدمتگزاری برای تمام مسئولان دلسوز و مومن به انقلاب تحت ولایت‌رهبری مقام‌معظم رهبری(مدظله‌العالی) را از خداوند متعال خواستاریم.
جمعی از خواهران طلبه مشهد