kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۶۲۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۹

کشف گور جمعی با 400 جسد عراقی از پایگاه نظامی آمریکا

نیروهای عراقی در استان کرکوک از یک پایگاه آمریکایی تخلیه شده چند گور جمعی حاوی 400 جسد کشف کردند. این افراد به دست عناصر داعش تیرباران یا سلاخی شده‌اند.


«راکان سعید» استاندار کرکوک می‌گوید: پایگاه آمریکایی موسوم به «البکاره» که اخیرا طی عملیات آزادسازی «الحویجه»، از اشغال داعش خارج شده، چند گور جمعی را در خود جای داده است. وی شمار قربانیان مدفون در این گورها را 400 نفر اعلام کرده است. به گفته وی، برخی از این قربانیان لباس‌های قرمز رنگ و برخی نیز لباس‌های معمولی غیرنظامی بر تن دارند.
به گزارش تسنیم، «راعی اغنام» از شاهدان عینی این جنایت هم می‌گوید:‌ «خودم می‌دیدم که عناصر داعش طی سه سال اشغال منطقه، با خودرو می‌آمدند و بازداشت شدگان را به زمین می‌انداختند و سپس، آنها را به گلوله می‌بستند و یا سرشان را می‌بریدند.» پنج گور جمعی در پایگاه البکاره وجود دارد که متعلق به زندانیان داعش است. عناصر داعش شماری از این قربانیان را با تیراندازی، کشته‌اند و برخی دیگر را هم یا سر بریده‌اند و یا به آتش کشیده‌اند.»
الحویجه در 240 کیلومتری شمال بغداد واقع شده است. این منطقه پس از چهار سال اشغال، ماه گذشته از کنترل این گروه تروریستی خارج شده است.
پایگاه البکاره نیز در سه کیلومتری شهر الحویجه قرار دارد.گروه تروریستی داعش در سال 2014 بر چهار استان عراق و نیمی از خاک سوریه مسلط شد و اعلام «خلافت» کرد. جنایات این گروه تروریستی از سال 2013 (سال اعلام موجودیت داعش) تاکنون، بسیار گسترده و وحشتناک بوده است.
پیشروی نیروهای عراقی
نیروهای مسلح عراقی برای آزادسازی آخرین مناطق تحت اشغال داعش در مناطق غربی استان الانبار، چندین روستا و پل «الرمانه» را از اشغال داعش خارج کردند.
در ادامه این پیشروی‌ها، نیروهای عراقی در حالی که از طرف جنگنده‌های ارتش این کشور پشتیبانی می‌شوند، برای بیرون راندن داعشی‌ها از مناطق محصور بین نفت‌خانه تا خانقین، عملیات جدیدی را آغاز کرده‌اند. «راوه» آخرین شهر عراق است که همچنان در اشغال داعش
 قرار دارد.
از سوی دیگر، خبرگزاری فارس گزارش داده، نیروهای عراقی‌13 انتحاری وابسته به داعش را در تونلی در غرب تکریت از پای درآوردند.
سایر رویدادها
* با سقوط یک فروند بالگرد نظامی عراق در استان «واسط» واقع در شرق این کشور، هفت سرنشین آن، کشته شدند.
* سرلشکر «علی ابراهیم دبعون» فرمانده عملیات موسوم به «رافدین» اعلام کرده طرح امنیتی محافظت از زائران اربعین امام حسین(ع) در استان‌های «ذی‌قار»، «نیسان»، «واسط» و «المننی»، موفق بوده است.