kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۵۹۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶

تشییع پیکر مطهر شهدا در 2 شهر کشور

تشییع پیکر دو تن از شهدای میهن اسلامی با حضور امت شهیدپرور در شهرهای رشت و قوچان برگزار شد.



به گزارش ایرنا، پیکر مطهر شهید سید منصور میرحسینی که به تازگی در منطقه زبیدات عراق تفحص شده، پس از گذشت 30 سال، دیروز در رشت تشییع شد.
پیکر مطهر شهید میرحسینی با حضور پرشور اقشار مختلف مردم از مقابل سپاه مرکزی رشت تشییع شد و سپس در دهستان لاکان به خاک سپرده شد.
شهید سید منصور میرحسینی از رزمنده‌های لشکر 21 حمزه در سال 66 در جریان حمله دشمن در منطقه زبیدات عراق، به فیض شهادت نائل آمد.
این شهید متولد رشت و هنگام شهادت 20 ساله بود، بمانی عاطفی مادر این شهید والامقام در واکنش به خبر پیدا شدن پیکر مطهر فرزند شهیدش پس از 30 سال گفته بود: خداوند را شکر می‌کنم که انتظار 30 ساله‌ام با خبر پیدا شدن و تشییع پیکر فرزند شهیدم به پایان رسیده است.
بنابراین گزارش، دیروز همچنین پیکر پاک استوار یکم شهید «حمید رحیم‌فر» که درجریان تعقیب و گریز یک قاچاقچی به شهادت رسید؛ با حضور گسترده مردم در قوچان خراسان رضوی تشییع شد.
شهید «رحیم فر» اهل روستای مزرج شهرستان قوچان در فرماندهی انتظامی شیروان مشغول خدمت بود که 14 آبان ماه در شیروان به شهادت رسید.
فرمانده انتظامی قوچان گفت: شهید «رحیم‌فر» چند روز پیش برای دستگیری یک قاچاقچی مسلح به مخفیگاه وی مراجعه کرد که هنگام تعقیب و‌گریز بر اثر تیراندازی، این مأمور وظیفه‌‌شناس مجروح و قاچاقچی مزبور نیز به هلاکت رسید. سرهنگ رضا قدمگاهی افزود: استوار یکم رحیم‌فر که بر اثر اصابت گلوله در بیمارستان بستری ‌شده بود به علت شدت جراحت روز یکشنبه 14 آبان‌ماه به خیل همرزمان شهیدش پیوست.
پیکر این شهید پس از تشییع در قوچان برای تدفین به زادگاهش روستای مزرج انتقال یافت.
پیکر پاک شهید استوار یکم حمید رحیم‌فر همچنین دیروز در شیروان در استان خراسان شمالی با حضور مردم، خانواده‌های معظم شهدا، روحانیون، معاون سیاسی امنیتی، مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، فرمانده نیروی انتظامی و مرزبانی استان در میان حزن و اندوه بر دوش همرزمان این سبزپوش ناجا از محل میدان انقلاب اسلامی تا میدان شهدای این شهر تشییع شد و سپس به شهرستان قوچان انتقال یافت.