kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۵۹۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴

بازتاب یک گزارش


سرویس سیاسی-
در موضوع حاشیه آفرینی‌ها پیرامون گزارش اخیر کیهان از هدف قرار گرفتن کشورهای متجاوز به یمن توسط انصارالله، تیتر کیهان بدون در نظر گرفتن اصل خبر که ‌اشاره به عملی شدن تهدیدات مبارزان یمنی داشت، نقل شد و در این میان عده‌ای برای امنیت ملی‌اشک ریختند که حتی سابقه آشوب آفرینی در کارنامه خود دارند.
در پی حمله موشکی انصارالله یمن به فرودگاه ملک‌خالد ریاض، روز دوشنبه روزنامه کیهان با این تیتر منتشر شد: «گزارش کیهان از عملیاتی شدن تهدیدهای یمن / شلیک موشک انصارالله به ریاض هدف بعدی، دوبی»
پس از انتشار این شماره هجمه به کیهان آغاز شد آن هم با این بهانه که منافع ملی توسط این روزنامه در نظر گرفته نشده است. استدلال این جماعت (که سعی داشتند تا آن را به بدنه جامعه نیز تزریق کنند) این بود که کیهان هدف بعدی مجاهدان یمنی را مشخص کرده است و این به ضرر منافع ملی است!
چرا اصل خبر را ندیدند؟!
در اینکه این جماعت با بغض و کینه‌ای که نسبت به کیهان دارند عامدانه اصل خبر را ندیده‌اند حرف و سخنی نیست اما چرا سخنگوی دولت به گزارش مربوطه (گزارش کیهان از عملیاتی شدن تهدیدهای یمن) توجه نکرده‌اند؟
دیروز «محمدباقر نوبخت»، سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی در زمینه دیدگاه دولت درباره تیتر کیهان درباره اصابت موشک یمن به پایتخت عربستان سعودی، اظهار کرد: «این یک تخلف آشکار رسانه‌ای است و برخورد قانونی با این تخلف در حال اجرا است که آرزو می‌کنیم با قاطعیت بیشتری انجام شود. هیچ چیز برای ما مهم‌تر از منافع ملی نیست!»
باید از آقای نوبخت پرسید که اعلام یک خبر، از عملی شدن تهدید متجاوزان توسط مجاهدان یمنی تخلف رسانه‌ای است و منافع ملی را تهدید می‌کند؟ کیهان در آن شماره به قولی از فرماندهان ارشد انصارالله ارجاع کرده و روتیتر آن شماره نیز به وضوح «از عملیاتی شدن تهدیدهای یمن» نام برده بود. در گزارش کیهان به وضوح این جملات آمده: «چرا که آنها [آل‌سعود] فهمیده‌اند تهدیدات روزهای اخیر «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن، کاملا جدی است و موشک‌های یمن علاوه‌بر برد کافی که دارند، نقطه‌زن نیز هستند.»
منظور کیهان از تهدیدات اخیر، سخنان «عبدالملک الحوثی»، رهبر انصارالله یمن است که کمتر از دو ماه پیش، در 23شهریور توسط شبکه المسیره پخش شد و از قضا با واکنش تمسخرآمیز «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجی روبرو شد. الحوثی در آن سخنان به صراحت اظهار داشت: «امارات در تیررس موشک‌های ماست. ما آزمایش موشکی موفقیت آمیزی داشته‌ایم و موشک‌هایمان امکان دارد امارات را هدف قرار دهد. شرکت‌های خارجی از امروز به بعد دیگر نباید امارات را کشوری امن به حساب بیاورند.»
الحوثی عربستان را نیز تهدید کرد و گفت: «یگان موشکی یمن توانسته مرحله مابعد ریاض را محقق کند و همچنان روند و خطوط تولید درحال پیشرفت و توسعه است. برد موشک‌های ما اکنون از پایتخت عربستان عبور کرده است.»
همچنین دیروز خبرگزاری العالم خبری را به نقل از سرتیپ «شرف لقمان» منتشر کرد. به موجب این خبر، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن گفت: «موشکی که به سوی فرودگاه ملک خالد شلیک شد تیر هشدار بود و به تمامی شرکت‌ها هشدار می‌دهیم که از حضور هواپیماهای خود در فرودگاه‌های عربستان و امارات خودداری کنند.» سرتیپ شرف لقمان در ادامه افزود: «از تجربه روسیه و کره در توسعه برد و دقت موشک‌ها استفاده کردیم.»
باز هم همان ترفند قدیمی!
در ماجرای اخیر باز هم شاهد همان رویکرد قدیمی و مضحک، یعنی همسو خواندن کیهان با آمریکا و رژیم صهیونیستی بودیم! این شعار را در مواردی نظیر انتقادهایی که کیهان به برجام وارد می‌دانست مطرح کردند و نوشتند که تنها کیهان و رژیم صهیونیستی خواهان برهم خوردن برجام هستند!
گذشت زمان ثابت کرد که رژیم صهیونیستی بر حفظ برجام تاکید دارد آن هم به سبب محدودیت‌هایی که برای ایران ایجاد کرده است. حتی این رژیم خواهان مادام العمر شدن این محدودیت‌های برجامی است.
دروغگویان فرصت‌طلب
در مورد اخیر نیز یک سایت مدعی اصلاح‌طلبی فرصت را مناسب دیده و در مطلبی که تهمت و دروغ را توامان در تیتر و متنش دارد به موضوع تیتر کیهان پرداخته است. در تیتر این مطلب آمده است: «فرمانده سپاه ادعای ترامپ را رد کرد؛ کیهان تایید! / بازی ِ «مدعی خط انقلاب و استکبارستیزی در پازل تندروهای آمریکا»
بلافاصله پس از حمله موشکی به ریاض ترامپ مدعی شد ایران به یمن موشک ارسال کرده و سپس فرمانده سپاه در سخنانی ضمن رد این اتهام گفت که یمن در محاصره کامل دریایی، هوایی و زمینی است و در ادامه افزود: «ما اصلا امکان انتقال موشک به یمن را نداریم و موشکها متعلق به خود آنها است که بردش را اضافه کردند ‏و در راستای انتقام خون شهدای‌شان استفاده کردند.»‏
حال باید از این مدعیان راستگویی و شفافیت و صداقت پرسید که در کجای مطلب کیهان تایید ادعای ترامپ وجود دارد مبنی بر اینکه ایران به یمن موشک ارسال کرده است؟! از اینکه کیهان بر اساس تهدیدهای قبلی انصارالله نوشته است که یمن تهدیدات خود را مبنی بر هدف قرار دادن کشورهای متجاوز و خاصه امارات جامه عمل پوشیده است، چگونه این معنا را استخراج کرده‌اند که کیهان حرف ترامپ را تایید کرده است؟!
آشوب‌آفرینانِ نگران امنیت ملی!
سایت دیگری نیز براساس همین سیاست ناشایست به اظهاراتی از این قبیل پرداخت و در مطلبی ضمن اینکه نتوانست خوشحالی خویش را از تذکر به کیهان پنهان کند همسو با سایت‌های معاند، کیهان را به خاطر دفاع از مظلومان یمن تندرو خطاب کرد.
این سایت در ادامه چند اظهار نظر در فضای مجازی را که عمدتا متعلق به خبرنگاران خود این رسانه‌ها است بیان کرد. مواردی که بیشتر به آمال و آرزوهای برخی مدعیان و گردانندگان این قبیل رسانه‌ها شبیه بود. نکته جالب توجه این است که رسانه‌هایی که با بهانه امنیت ملی به کیهان تاختند یا در ماجرای پس از انتخابات 88 سابقه حمایت از فتنه را دارند و یا پس از آن دوره، مهر حمایت از فتنه گران و آشوب آفرینان بر پیشانی آنها
خورده است.
در این باره برخی از کاربران فضای مجازی نوشتند:
«‏اغراق در اثرات ضد ملی تیتر کیهان ناشی از همان روحیه‌ایست که گمان می‌کند دشمنی‌ها علیه ایران تماما تقصیر خودمان است.»
«نه شریعتمداری مسئولیتی ‏در کشور دارد، نه عربستان سیاست‌هایش را بر مبنای تیتر کیهان تنظیم می‌کند.»
«البته کشورهای غربی و عربی پر از روزنامه‌ها و نشریاتی هستند که ‏حمله نظامی به ایران و تجزیه‌اش و حتی کشتار شیعیان را تبلیغ می‌کنند. کسی هم بابت این مطالب ضدایرانی نمی‌گوید ایران حق دارد «تحریک» شود.»
« حالا....ها ‌کارهایی که تو رزومه‌شون امثال احمدشیرزاد (به قول کروبی سخنگوی اسرائیل) دارند که پشت تریبون مجلس عربده کشی می‌کرد که کشور ما هسته‌ای داره و 19ساله داره دنیا رو فریب میده و باعث و بانی تمام تحریم‌ها شدند، بابت امنیت ملی به کیهان خرده نگیرند بهتره»
یکی از محکومان فتنه 88 نیز در پستی نوشت که کیهان خطرناک‌ترین! تیتر علیه امنیت ملی را زده است و تذکر گرفته است. واکنش در مقابل این اظهارات نیز جالب توجه بود، چنانکه یکی از کاربران فضای مجازی خطاب به وی نوشت: ‏«ابطحی جان، اون جمله معروف که تو دادگاه گفتی رو توییت کن تا فیو استارش کنیم: تقلب، اسم رمز آشوب شده بود.»