kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۵۸۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳
رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس خبر داد

وجود رانت و دلال‌بازی در صدور ویزای اربعین

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس با اشاره به برخی سودجویی‌ها و دلال‌بازی‌ها در روند صدور ویزای اربعین برای زائران گفت: از وزارت خارجه می‌خواهیم به این وضع رسیدگی کند.


حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درخصوص برخی مشکلات پیش روی زائران و راهپیمایان اربعین اظهار داشت: ما شاهد وجود رانت در صدور ویزای اربعین از سوی سفارتخانه عراق و برخی سودجویی و دلال‌بازی‌ها در این حوزه بودیم.
وی افزود: تعداد 2400 دفتر خدماتی زیارتی توسط سازمان حج و زیارت برای صدور ویزا معرفی شده است تا زائران و علاقمندان به این دفاتر مراجعه کرده و از طریق سامانه سما ثبت‌نام کنند و ویزای آنها برای اربعین صادر شود.رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس گفت: متأسفانه سفارت عراق تنها تعداد اندکی از دفاتر زیارتی را با خود همراه و هماهنگ کرده و خارج از دستور و با یک بی‌نظمی خاصی از این طریق روادید صادر می‌کند. ویزاهایی که از این طریق صادر می‌شود زیر نظر سازمان حج و زیارت نیست و اعمال نظارت بر آنها بسیار ضعیف است و سفارت عراق در این‌باره تنها به دنبال منافع مالی خود است.
آزادیخواه خاطرنشان کرد: ما در صدور ویزا به این شکل از سوی سفارت عراق شاهد دلال‌بازی هستیم و از سوی دیگر سفیر عراق علاقه‌مند است تا ویزا از دفاتری که توسط وی مشخص و معرفی شده زودتر صادر شود.
وی ادامه داد: این در حالیست که از حدود 10 روز قبل صدور ویزا برای سایر زوار به مدت سه روز متوقف شد و مردم سرگردان مانده بودند حتی زائری را داشتیم که 12 روز منتظر مانده بود تا ویزایش را که در حالت عادی 24 ساعته صادر می‌شود، بگیرد و علت همه اینها بی‌نظمی است که در سفارت عراق وجود دارد.
رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس در پایان گفت: ما از وزارت امور خارجه درخواست داریم تا به این موضوع رسیدگی کند، ما سال گذشته نیز این مشکل را داشتیم و امسال هم شرایط در ارتباط با این موضوع بدتر شده که بهتر نشده است.